Diesel i benzyna mogą jeździć o połowę taniej - i to bez instalacji LPG! To bardzo proste [WYJAŚNIAMY]

Diesel i benzyna mogą jeździć o połowę taniej - i to bez instalacji LPG! To bardzo proste [WYJAŚNIAMY]

Podaj dalej

Myślałeś, że aby obciąć koszty podróżowania dla silników benzynowych konieczna jest instalacja systemu LPG? Nic bardziej mylnego. Oprócz energii elektrycznej czy autogazu istnieją też inne interesujące alternatywne źródła energii dla oleju napędowego czy benzyny. 

Diesel, benzyna czy LPG? Nie!

diesel stacja paliwo

W szczególności dotyczy to etanolu. Paliwo to występuje w wielu krajach pod nazwą „E85” i zawiera od 65 do 85% bioetanolu. Resztę stanowi benzyna. Niektórzy producenci, jak Ford, oferują nowe modele już przerobione na etanol, ale energia ta nie jest jeszcze tak popularna jak LPG. A szkoda. 

Dziś, aby skorzystać z bioetanolu i jego bezkonkurencyjnych cen, kierowcy muszą instalować konwerter E85. To skrzynka, którą można zainstalować w większości silników benzynowych. Podobnie jak w przypadku LPG, taki manewr pozwoli oszczędzić mnóstwo pieniędzy, ale zmniejsza też zanieczyszczenia CO2 o 40% i ponad dwukrotnie NOx. 

instalcja gazowa LPG

Te zachęcające liczby zmotywowały już Francuzów do tego, aby upowszechnić stosowanie jednostki E85. W regionie Grand Est rządzący oferują dopłaty do konwersji, jeśli tylko ta przekroczy 901 euro. 

Dużo taniej

W rzeczywistości, bonus zarezerwowany był dla pierwszych 1000 chętnych, ale znacznie przekroczył oczekiwania. Z tego względu rządzący postanowili przedłużyć pomoc dla wnioskodawców. 

Domyślamy się, że chętnych będzie naprawdę dużo. Cena bioetanolu to dziś we Francji 0,70 euro, czyli niecałe 3 zł/litr. Jazda na takim paliwie będzie więc tańsza niż LPG, benzyną czy Dieslem. 

diesel benzyna LPG

Co prawda bioetanol zwiększa zużycie paliwa o około 20-30%, inwestycja w zestaw do konwersji zwraca się bardzo szybko. Tym bardziej, jeśli mieszkasz w takim regionie jak Grand Est, który oferuje spore dofinansowanie. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News