Dacia żegna się ze swoim obecnym logo! Zupełnie nowa identyfikacja wizualna rumuńskiej firmy [GALERIA]

Dacia oficjalnie pożegnała się ze swoim dotychczasowym logo, zastępując je czymś zupełnie nowym. Ostatnimi czasy producenci bardzo chętnie wprowadzają delikatne, ledwo zauważalne zmiany, ale Dacia poszła dużo grubiej. Nowe logo nie ma nic wspólnego z dotychczasowym. 

dacia-logo
Podaj dalej

Dacia szuka nowych klientów

dacia-logo

Dacia to nie samochód dla młodych i odważnych klientów, szukających przygody. Według statystyk, samochody te trafiają do starszych, bardziej konserwatywnych właścicieli, dla których najważniejsza jest niska cena zakupu samochodów. 

Te wykorzystywane są potem do krótkich, okazjonalnych przejażdżek. Te osoby będą zadowolone ze status quo, ale Dacia chce i musi, iść do przodu. Powód jest prosty i wszystkim znany – elektryfikacja. 

dacia-logo

To pcha ceny samochodów w górę, a Dacia nie ma żadnych szans trafić do obecnego nabywcy. Jej pierwszy samochód elektryczny ma dynamikę porównywalną z ponad 30-letnim, komunistycznym pradziadkiem. Czy właściciel Sandero kupi dwa razy droższy samochód, który ma mały zasięg i koszmarnie niską moc?

Nowe logo i nazwa

Dacia musi więc otworzyć się na nowych klientów, a jej celem jest poszukiwanie młodszej klienteli, poszukującej samochodu elektrycznego lub zelektryfikowanego. Ta zmiana nie nastąpi od razu, ale producent już zaczyna zmierzać w jej kierunku. 

dacia-logo

Zmiana wizerunku obejmuje nowe logo i nazwę marki, których producent zacznie używać na początku 2022 roku. To bardzo szybka i drastyczna zmiana, zwłaszcza gdy spojrzymy na to, jak wygląda nowe logo.

Zamiast klasycznego emblematu z napisem, jest tylko nowoczesny, super prosty napis Dacia z ostro wyciętą czcionką w kolorze khaki. Niekoniecznie wygląda to źle, ale jesteśmy ciekawi, jak logo wpasuje się w Dustera czy Sandero. Do tej pory mogliśmy zobaczyć nowe logo tylko na koncepcji Bigstera, a samo logo korespondowało z koncepcją reszty samochodu. 

dacia-logo

Przeczytaj również