Co za bandyta! Ultra szeroki Mercedes SL65 AMG Black Series z V12 na sprzedaż. Ma 12 lat i super niski przebieg [ZDJĘCIA]

Co za bandyta! Ultra szeroki Mercedes SL65 AMG Black Series z V12 na sprzedaż. Ma 12 lat i super niski przebieg [ZDJĘCIA]

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Podaj dalej

Ten Mercedes SL65 AMG Black Series z 2009 roku ma zaledwie 17 tys. kilometrów przebiegu i właśnie został sprzedany za ogromną sumę pieniędzy. Nie ma się co jednak dziwić – nie dość, że samochód wygląda jak nowy, to jest po prostu przepiękny. Dziś już takich aut się nie robi! 

Czy to najpiękniejszy Mercedes w historii?

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series to ostateczna wersja modelu R230 SL (2001-2011) i dość rzadka, bo została wyprodukowana tylko w 350 egzemplarzach. Ekskluzywność i atrakcyjność V12 z podwójnym turbodoładowaniem od AMG spowodowały niedawny wzrost cen. Przedstawiony na zdjęciu egzemplarz poszedł za imponującą kwotę 1,6 mln złotych. 

Co ciekawa, zaledwie rok temu inny SL65 AMG Black Series z 2009 roku z minimalnie mniejszym przebiegiem sprzedał się za bardziej rozsądne 720 tys. złotych. Choć mówimy o różnych samochodach, ogromna różnica w cenie świadczy tylko o dzisiejszym rynku i zapotrzebowaniu na takie samochody. W lipcu tego roku szef Mercedes F1 Toto Wolff sprzedał także swój egzemplarz, za jeszcze większą kasę. 

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Mercedes SL65 AMG Black Series o wartości 1,6 mln złotych jest jednym z zaledwie 175, które trafiły na rynek amerykański. Został kupiony jako nowy w Portland w 2009 roku za 1,2 mln złotych. Dziś ma tylko 17 000 km przebiegu i mimo swojego wieku, wydaje się być w idealnym stanie – poza kilkoma drobnymi rysami. Ale zauważymy je dopiero po bardzo dokładnym zbadaniu stanu lakieru. 

Ale Bestia! Wewnątrz i na zewnątrz

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Karbonowy zestaw karoserii obejmuje ultra szerokie błotniki, sportowe zderzaki. Jest też wentylowana maska, aktywny tylny spojler, dyfuzor i stały dach, pomalowany w kolorze Iridium Silver. Najważniejsze elementy pokryte są przezroczystą folią ochronną. Wnętrze jest obite czarną skórą i jest wyposażone w system multimedialny COMAND z minionej epoki, Keyless-Go i dwustrefową automatyczną klimatyzację. 

Pod maską kryje się ręcznie montowany 6-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem firmy AMG. O mocy 670 KM i monstrualnym momencie 1000 Nm. Moc była przekazywana na tylną oś za pomocą 5-biegowego manuala z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Najszybszy Mercedes SL mógł przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, rywalizując z najszybszymi supesamochodami. Ale prędkość maksymalna została ograniczona do 320 km/h. 

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Wybierasz stare dobre V12 czy tańsze nowe V8?

W samochodzie w 2011 roku wymieniony był sterownik hydrauliczny skrzyni biegów. Wymieniono świece zapłonowe i naprawiono nieszczelności mechanizmu różnicowego w 2015 roku. Rok później wymieniono płyny chłodzące i akumulator w 2019 roku. 

Czy zapłaciłbyś 1,6 mln złotych za naprawdę szybkiego i pięknego Mercedesa z silnikiem V12 z 2009 roku? Czy zaoszczędziłbyś trochę kasy i kupił szybszego, lepiej jeżdżącego AMG GT Black Series z 2021 roku z silnikiem V8? Choć za nowszego trzeba zapłacić mniej, chyba znamy odpowiedź na to pytanie. A może jednak nie?

2009_mercedes-benz_sl65_AMG_black_series_auction-11

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News