BMW ma nową technologię, która zmienia wszystko. Elektryk lepszy niż Diesel - zasięg, czas ładowania oraz cena!

Technologia akumulatorów nowej generacji BMW pomoże pojazdom elektrycznym od 2025 roku podróżować o 30% dalej i ładować się o 30% szybciej. Te rewolucyjne informacje ujawniła sama niemiecka firma. 

bmw-baterie-dla-elektrykow-lepszy-niz-diesel
Podaj dalej

BMW z rewolucyjną technologią

bmw-baterie-dla-elektrykow-lepszy-niz-diesel
fot. BMW

BMW wprowadzi najnowszą technologię wraz z architekturą pojazdu elektrycznego nowej generacji „Neue Klasse”. Będzie to miało miejsce już za 2 lata i zastąpi obecne pryzmatyczne ogniwa okrągłymi ogniwami o średnicy 1,8 cala. 

Niemcy twierdzą, że po stronie katody jest więcej niklu, a mniej kobaltu, natomiast po stronie anody, znajduje się dodatkowy silikon. Nauka nie jest jednak mocną stroną większości z nas, więc wystarczy wiedzieć, że zmiany te poprawiają gęstość energii o 20%. 

Nowe akumulatory są również o 50% tańsze w produkcji, co może pomóc w obniżeniu kosztów detalicznych pojazdów elektrycznych BMW. Firma wcześniej potwierdziła, że dąży do 30% obniżki kosztów produkcji baterii, aby móc konkurować z Teslą. Co równie ważne, ślad węglowy z procesu produkcji baterii został zmniejszony o 60% w porównaniu z produkcją obecnych ogniw baterii. 

Samochody będą o 30% tańsze?

bmw-baterie-dla-elektrykow-lepszy-niz-diesel
fot. BMW

BMW twierdzi, że ta redukcja jest możliwa, ponieważ nowe ogniwa są wytwarzane przy użyciu energii z odnawialnych źródeł. Zawarty w nich kobalt, lit i nikiel będzie zawierał procent surowców, które nie są świeżo wydobywane, ale znajdują się już w obiegu. Świeżo wydobywane materiały, które stanowią pozostałą część, będą pozyskiwane z certyfikowanych kopalń, które zapewniają pełną przejrzystość procesu produkcyjnego. BMW dodaje, że jego ostatecznym celem jest wykorzystanie w pełni nadających się do recyklingu ogniw akumulatorowych. 

Firma pracuje również nad bateriami półprzewodnikowymi, które powinny przynieść jeszcze większe postępy w zakresie zasięgu i prędkości ładowania. Ta technologia nie będzie dostępna do końca dekady. 

Wcześniej BMW musi zbudować bowiem sześć gigafabryk na całym świecie, aby zbudować nowe okrągłe komórki. BMW twierdzi, że przyznało już wielomiliardowe kontrakty na budowę czterech fabryk w Chinach i Europie. Pozostałe dwa obiekty zostaną zbudowane w północnoamerykańskiej strefie wolnego handlu. 

Przeczytaj również