Niezwykły Bentley wymaga niezwykłych testów
Bentley Batur to coś dużo więcej, niż tylko nieco przeprojektowany Continental GT. Oba są duże, oba są coupé i korzystają z tego samego silnika W12 z podwójnym turbodoładowaniem. Jeśli zmrużysz oczy, nawet wyglądają podobnie. Ale Batur ma ponad 800 unikalnych części, nie licząc żadnych wyborów niestandardowych klientów.
Pierwszym testem dla samochodu numer 0 będzie 2500-kilometrowa trasa po Europie. Jej początek będzie miał miejsce w Niemczech, poprowadzi przez Włochy i Francję, a zakończy się w HIszpanii. Brzmi to jak idealny sposób na przetestowanie Bentleya o mocy 730 KM.
Ale to nie wszystko. Samochód będzie sprawdzany także przez 7 tygodni na torach wyścigowych, krętych drogach, czy szybkich autostradach. Batur o numerze 0 łącznie pokona 7500 kilometrów w prawdziwym świecie, po czym rozpoczną się testy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Potem zostanie wystawiony na 600 godzin promieni słonecznych, co według Bentleya odpowiada pięciu latom na pustyni w Arizonie. Chodzi o to, aby doprowadzić samochód do skrajności, aby przekroczył wszelkie potrzeby klientów.
Pełen wypas
Batur #0 oczywiście nie jest jednym z 18 samochodów, które trafią do klientów, te samochody są już zaprojektowane i zamówione. Jednak nadal otrzymał ten sam poziom wykonania i jakości, co 18 samochodów klientów. Ma osłonę chłodnicy Gloss Dark Titanium, „niekończące się linie maski” w kolorze Satin Titanium oraz 22-calowe koła wykończone w kolorze Gloss i Satin Black Crystal.
Bentley Batur to jednak nie wszystko. Jego znajomy silnik W12 otrzymał nowy wlot powietrza, ulepszone turbosprężarki, nowe chłodnice powietrza doładowującego i zmienioną kalibrację silnika/skrzyni biegów. Wszystko to składa się na wspomniane 730 koni mechanicznych.
Aby zapewnić prowadzenie i przyspieszenie, Bentley twierdzi, że Batur ma najbardziej zaawansowane podwozie ze wszystkich Bentleyów. Posiada zawieszenie pneumatyczne Bentley Speed-tuned, aktywne stabilizatory, cztery koła skrętne i nowy, elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Łatwo jest przewrócić oczami na widok nieprzyzwoicie drogich, zbyt bogatych, hiper-limitowanych luksusowych samochodów zbudowanych tylko dla super-bogatych. Jednak jest coś czarującego w Batur, czemu trudno zaprzeczyć. Może to śliczna fioletowa farba Batur #0 albo fakt, że Bentley torturuje samochód, który będzie miał tylko 18 egzemplarzy. Niezależnie od powodu, bardzo fioletowy Bentley jest bardzo dobry