Audi RS8 z 5,4-litrowym V8 z Porsche w latach 90. Był zbyt szalony, żeby mógł powstać [ZDJĘCIA]

Audi RS8 z 5,4-litrowym V8 z Porsche w latach 90. Był zbyt szalony, żeby mógł powstać [ZDJĘCIA]

Audi RS8 z 5,4-litrowym V8 z Porsche w latach 90. Był zbyt szalony, żeby mógł powstać [ZDJĘCIA]

Podaj dalej

Audi RS2 to prawdziwa ikona samochodów wyczynowych. Ale co by było, gdyby Niemcy opracowali również dla niego starszego brata, opartego na A8? Jak pokazują rendery z Abimelec Design, mógłby być równie imponujący co wspomniane RS2. 

Co by było, gdyby…

Audi RS8
fot. Abimelec Design

Tworząc coś, co mogło być pierwszym super sedanem na świecie, graficy inspirowali się wydanym w 1995 roku RS2. Już na pierwszy rzut oka widzimy ten sam odcień niebieskiego znajdujący się na karoserii. 

Różne zmiany wprowadzili także w nadwoziu samochodu. Mamy zmienione przednie i tylne zderzaki, wydłużone listwy progowe, czy powiększone wloty powietrza. W wirtualnym Audi RS8 nie mogło zabraknąć też przyciemnionych chromowanych elementów. 

Audi RS8
fot. Abimelec Design

Audi RS2 słynie z wielu powodów, a jednym z nich jest bliska współpraca z Porsche. W związku z tym wyimaginowane Audi RS8 firmy Abimelec Design również korzysta z wielu wspólnych elementów. Mamy zatem lusterka boczne z 911 generacji 993, czy felgi z 996 911. Są także czerwone zaciski hamulcowe czy masywne tarcze. 

To Audi to prawdziwy potwór

Audi-RS8
fot. Abimelec Design

Jeśli zaś chodzi o moc, projektanci mogli czerpać z wielu różnych silników. Zdecydowali się na jednostkę Porsche o pojemności 5,4 litra i układzie V8. Jednostka generująca 365 KM i dysponująca 520 Nm momentu pochodziła z Porsche 928. 

Biorąc pod uwagę, że jest to wyczynowe Audi, samochód otrzymał również napęd Quattro. Dzięki niemu może natychmiast kierować pełną moc na koła o największej przyczepności. A przynajmniej mógłby, gdyby faktycznie powstał. Czy taki samochód pokazany w latach 90. miałby szansę stać się bardziej kultowy od RS2? Co do tego nie mamy wątpliwości. 

Audi-RS8
fot. Abimelec Design

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News