Alfa Romeo pokazała dwa nowe modele. Odświeżone Stelvio i Giulia mają NFT i wyglądają świetnie [ZDJĘCIA]

Alfa Romeo Giulia sedan i SUV Stelvio zostały zmodernizowane. Włoskie samochody otrzymały m. in. przednie reflektory Matrix LED, cyfrowy zestaw wskaźników. Wszystko to w ramach liftingu, który dopasowuje tę parę do nowego Tonale. 

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
Podaj dalej

Nowa Alfa Romeo wygląda pięknie

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

Ani sedan, ani SUV nie wyglądają radykalnie inaczej, ale standardowe adaptacyjne reflektory i subtelnie przeprojektowany grill nadają im bardziej nowoczesny wygląd. Wciąż jest on inspirowany klasycznymi Alfami, takimi jak coupé SZ z lat 80. XX wieku. 

Jest też więcej podobieństw z Tonale wewnątrz, ponieważ zarówno Giulia jak i Stelvio korzystają teraz z 12,3-calowego zestawu wskaźników cyfrowych. Wcześniej był on dostępny tylko w mniejszym SUV-ie. Tryb Heritage w pakiecie wskaźników wygląda jak w Giulii z lat 60. Można go skonfigurować jednak w bardziej nowoczesny tryb Evolved. 

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

Kolejną technologią zapożyczoną z Tonale jest cyfrowy zapis NFT pochodzenia samochodu i historii serwisowania. Zdaniem Alfa Romeo powinien pomóc poprawić wartości rezydualne i zwiększyć zaufanie fanów kupujących używane samochody. 

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

A co z Quadrifoglio?

Odświeżone Alfy trafią do sprzedaży w lutym 2023 roku. Podstawowe modele Super można ulepszyć o pakiet sprint, który dodaje wizualne sportowe szczegóły. Wersje Ti mają z kolei więcej wyposażenia, a je można ulepszyć do opcjonalnego pakietu Veloce. 

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo dodała również nową luksusową tapicerkę Competizione do obu samochodów. Jest ona dostępna wyłącznie z nowym matowym szarym lakierem, czerwonymi zaciskami, adaptacyjnymi amortyzatorami i deską rozdzielczą pokrytą skórą. W przypadku Stelvio są także 21-calowe felgi. 

Firma opisuje modele Competizione jako „najwyższy wyraz esencji Alfa Romeo pod względem stylu, osiągów i technologii”. A wydawało się, że to Quadrifoglio dzierży ten zaszczytny tytuł. W rzeczywistości Alfa nie wspomina samochodach Q. 

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

Potwierdzone silniki – choć ich dostępność zależeć będzie o rynku – to nowy diesel o mocy 160 KM z napędem na tylną oś, znany Diesel o mocy 210 KM i 2-litrowa benzyna 280 KM.

Przeczytaj również