Nowa Alfa Romeo wygląda pięknie
Ani sedan, ani SUV nie wyglądają radykalnie inaczej, ale standardowe adaptacyjne reflektory i subtelnie przeprojektowany grill nadają im bardziej nowoczesny wygląd. Wciąż jest on inspirowany klasycznymi Alfami, takimi jak coupé SZ z lat 80. XX wieku.
Jest też więcej podobieństw z Tonale wewnątrz, ponieważ zarówno Giulia jak i Stelvio korzystają teraz z 12,3-calowego zestawu wskaźników cyfrowych. Wcześniej był on dostępny tylko w mniejszym SUV-ie. Tryb Heritage w pakiecie wskaźników wygląda jak w Giulii z lat 60. Można go skonfigurować jednak w bardziej nowoczesny tryb Evolved.
Kolejną technologią zapożyczoną z Tonale jest cyfrowy zapis NFT pochodzenia samochodu i historii serwisowania. Zdaniem Alfa Romeo powinien pomóc poprawić wartości rezydualne i zwiększyć zaufanie fanów kupujących używane samochody.
A co z Quadrifoglio?
Odświeżone Alfy trafią do sprzedaży w lutym 2023 roku. Podstawowe modele Super można ulepszyć o pakiet sprint, który dodaje wizualne sportowe szczegóły. Wersje Ti mają z kolei więcej wyposażenia, a je można ulepszyć do opcjonalnego pakietu Veloce.
Alfa Romeo dodała również nową luksusową tapicerkę Competizione do obu samochodów. Jest ona dostępna wyłącznie z nowym matowym szarym lakierem, czerwonymi zaciskami, adaptacyjnymi amortyzatorami i deską rozdzielczą pokrytą skórą. W przypadku Stelvio są także 21-calowe felgi.
Firma opisuje modele Competizione jako „najwyższy wyraz esencji Alfa Romeo pod względem stylu, osiągów i technologii”. A wydawało się, że to Quadrifoglio dzierży ten zaszczytny tytuł. W rzeczywistości Alfa nie wspomina samochodach Q.
Potwierdzone silniki – choć ich dostępność zależeć będzie o rynku – to nowy diesel o mocy 160 KM z napędem na tylną oś, znany Diesel o mocy 210 KM i 2-litrowa benzyna 280 KM.