5-drzwiowe Bugatti - 1 z 3 zbudowanych egzemplarzy na sprzedaż! Był tak dobry, że firma zbankrutowała...

5-drzwiowe Bugatti - 1 z 3 zbudowanych egzemplarzy na sprzedaż! Był tak dobry, że firma zbankrutowała...

bugatti-super-sedan

Podaj dalej

Zanim Bugatti zostało wykupione przez Grupę Volkswagen, przez krótki okres w latach 90. firma była własnością Romano Artioliego. To za jego panowania powstał legendarny już EB 110 oraz nieco mniej znany, 5-drzwiowy super sedan EB 112 Concept. 

To Bugatti jest jak jednorożec

bugatti-super-sedan

Być może powodem, dla którego ten ostatni samochód jest nieco mniej popularny jest fakt, że firma zbankrutowała wkrótce po rozpoczęciu produkcji. W rezultacie powstały tylko trzy działające prototypy, z których drugi trafił właśnie na sprzedaż w Niemczech. 

Bugatti EB 112 zostało po raz pierwszy zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Sedan był zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, którego Artioli poprosił o włączenie elementów z historii firmy do swojego projektu. 

bugatti-super-sedan

Tę inspirację znajdziemy w grzbiecie Type 57 SC w stylu atlantyckim, a także w elementach konstrukcyjnych zapożyczonych z Tipo 55, Tipo 32 i innych. Nawet koła zostały bezpośrednio zainspirowane ogromnym Bugatti Royale. 

6-litrowa potężna benzyna

bugatti-super-sedan

Pod maską pracował dość zaawansowany 6-litrowy, 60-zaworowy silnik V12. Ustawiony tak, aby zapewnić optymalny rozkład masy, zapewniał imponującą moc 456 KM. To pozwalało mu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. Maksymalna prędkość wynosiła 300 km/h. 

Według Artioliego, Bugatti prowadziło się jak gokart i było jeszcze przyjemniejsze niż EB 110 z centralnie umieszczonym silnikiem. NIestety, nie było wielu dane przetestować ten samochód. Zanim firma zbankrutowała, tylko jeden egzemplarz był gotowy. 

bugatti-super-sedan

Ale jak to… lepszy niż EB 110?

Podwozie Bugatti EB 112 o numerze 39001 zostało zbudowane przez Italdesign. Podczas gdy pozostałe dwa samochody miały zostać zbudowane przez Bugatti w swoim zakładzie w Campogalliano. Po sprzedaży firmy zostały one ukończone przez zespół wyścigowy Monaco Racing Team, a ten konkretny egzemplarz trafił do szwajcarskiego importera Bugatti Chevalley. 

Dziś ma na swoim liczniku zaledwie 3900 kilometrów i jest w pełni sprawny. Według wszystkich dostępnych informacji, samochód był własnością tylko jednej osoby. Jest to niezwykła okazja do zakupu niezwykle rzadkiego Bugatti. Sprzedawca nie podaje jednak ceny, choć jesteśmy pewni, że nie będzie ona niska. 

bugatti-super-sedan

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News