Obecny samochód koreańskiego producenta miał być oparty na trzydrzwiowej platformie właśnie – do czasu, gdy fabryka nie zorientowała się, że nie zdoła wypełnić regulaminów dotyczących homologacji – dlatego zdecydowano się na użycie pięciodrzwiowego i20 WRC.
Szef zespołu Michel Nandan jest pewien, że w przyszłym roku to się zmieni. – W tamtym momencie trzydrzwiowy samochód nie spełniał wymogów – teraz to się zmieni. Wiele części przeniesiemy z obecnego samochodu do nowego, jednak wymogi regulaminowe na 2017 są zupełnie inne.
– Przed nami wciąż wiele pracy – kontynuuje. – Musimy popracować nad zawieszeniem i tego typu rzeczami.
Hyundai testował trzydrzwiowego i20 WRC już w tym miesiącu, jednak według nieoficjalnych źródeł była to tylko ewolucja auta z 2016 roku. Nandan przyznał, że zupełnie nowe auto zostanie pokazane dopiero pod koniec tego roku.
– Minie jeszcze trochę czasu, zanim nasi kierowcy wsiądą do gotowego samochodu, jednak przeznaczyliśmy jeden z samochodów na 2016 rok, by jeździł z przyszłorocznymi częściami – skomentował. – Zaczęliśmy testować chłodnice, intercoolery, szerszą zwężkę w kwietniu. Obecnie pracujemy nad skrzynią biegów.