Jedna z najtańszych samoładujących się hybryd to wydatek niecałych 88 000 zł
Nie jest tajemnicą, że na polskim rynku pojawił się nowy konkurent dla Toyoty Yaris czy Renault Clio E-Tech. Jeszcze stosunkowo mało znany ma więcej niż jeden atut, który pozwala mu się wyróżnić na tle znanej konkurencji. Wydajność i ekonomiczność to dwa mocne argumenty, które dla wielu w Europie stanowią podstawę do rozważenia takiego zakupu.
Producent postawił na poszukiwany napęd, który pozwala ograniczyć wydatki na paliwo, bo jego miejski model może się pochwalić spalaniem 4,4 l/100 km. Ponadto dzięki połączeniu 1,5 l silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym uzyskał moc 195 KM i umożliwił jazdę w trybie elektrycznym z prędkością do 80 km. Brzmi jak dobry sposób na zmniejszenie swojego śladu węglowego i etykietę eko. To dlatego, że inżynierowie, którym udało się to stworzyć w jednym pojeździe, pochodzą z Chin.
Mechanikę, o jakiej mówimy, zaprojektowano dla nowego MG3, który w tym roku trafił do polskich salonów MG Motor. Ci, którzy nie potrzebują SUV-a znajdą w nim świetną opcję na tanie podróżowanie bez rezygnacji z mocy i dobrego wyposażenia. Cennik modelu, który w Europie cieszy się dobrą sławą, zaczynają się od 87 950 zł. Jaki poziom wyposażenia jest wart rozważenia?
![MG3 Hybrid+ / przód](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F06%2Fexterior_52-jpg.webp)
Toyota choć nie do pobicia ma mocnego konkurenta bliżej wielu portfeli
Mechanika MG3 Hybrid+ robi wrażenie swoją wydajnością i ekonomicznością. Czy nowy konkurent dla modeli tj. Toyota Yaris, Renault Clio E-Tech może zagrozić modelom marek, które zdobyły ugruntowaną pozycję na polskim rynku?
Prawdą jest, że pozostaje niedrogą opcją w segmencie pojazdów hybrydowych. Gabarytowo, choć kompaktowy może się pochwalić funkcjonalną konstrukcją oraz bagażnikiem o pojemności podstawowej 293 litrów, a to więcej niż Toyota Yaris. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń zyskamy przestrzeń o pojemności 983 litrów. Rozstaw osi wynoszący 2570 mm pozwolił zaś Morris Garage zaprojektować wygodne wnętrze. W związku z tym hybrydowe MG3 nadaje się nie tylko do codziennego użytku w mieście. Co, jeśli chodzi o wyposażenie?
Jeśli chodzi o standardowe wyposażenie MG3 Hybrid+ okazuje się bardzo kompletną propozycją. Model posiada m.in.:
– wiele poduszek powietrznych,
– automatyczną klimatyzację,
– 2 porty USB z przodu, Bluetooth,
– system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay,
– wielofunkcyjną kierownicę,
– kamerę cofania z liniami prowadzącymi z tylnym czujnikiem parkowania.
To i jeszcze więcej znajdziemy w poziomie wyposażenia Standard w cenie 87 950 zł. Do wyboru są dwie inne wersje Excite i Exclusive zaczynające się odpowiednio od 94 500 i 101 000 zł.
![mniej znane niż Toyota Yaris MG3 Hybrid+ jest dobrą tańszą opcją](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F06%2Fnowy-kompakt-mg3-2-jpeg.webp)
Podsumowanie
Toyota Yaris z pewnością ma mocną pozycję. Jest znana w Polsce i chwali się bezawaryjną jazdą. MG3 Hybrid + choć o sławie Toyoty może pomarzyć, jest niedrogą i dobrą opcją w segmencie pojazdów hybrydowych bez wtyczki. Bezpieczeństwo, tak jak wydajność jest jego mocną stroną.
Wszystkie nowe modele MG są standardowo objęte kompleksową 7- letnią gwarancją fabryczną, a także rozszerzoną gwarancją obejmującą m.in. uszkodzenie lakieru. W związku z tym hybrydowe MG3, choć mniej znane w Polsce pozostaje realnie dobrą opcją dla droższych modeli.
![MG3 hybrid 2024](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F04%2FMG3-hybrid-2024-jpg.webp)