MG ZS szarogęsi się w ojczyźnie SEAT-a
Hiszpania to jeden z największych rynków samochodowych w Europie. W ciągu pierwszej połowy rok sprzedano tam już 609 801 samochodów osobowych. Sporym powodzeniem cieszy się tam chiński SUV, MG ZS. Z liczbą 15 014 rejestracji to najpopularniejszy crossover na rynku i drugi model w ogólnym rankingu. Lepszą sprzedaż ma tam jedynie tania Dacia Sandero (20 366 szt.), a podium uzupełnia Renault Clio (13 445 szt.).

MG ZS tak spodobało się Hiszpanom, że ci zaczęli kupować je częściej od modelu ich krajowej marki, czyli SEAT-a Arony. Władze brandu nie pozostały dłużne chińskiemu konkurentowi i wprowadziły ciekawe obniżki. W efekcie hiszpański SUV znalazł się tam na sprzedażowym podium w czerwcu, a MG ZS było dopiero piętnaste. Nie pozwoliło to jeszcze wyprzedzić rywala z Dalekiego Wschodu, ale ta rywalizacja zapowiada się ciekawie.
Hiszpański SUV mocno potaniał także w Polsce
Wojna cenowa SEAT-a z MG przekłada się też na inne rynki w Europie. Katalońska marka wprowadziła tłuste obniżki nawet w Polsce. Zwłaszcza cennik wyprzedażowy roczników 2024 wygląda imponująco. Promocyjne stawki zaczynają się od 74 900 zł brutto. Tyle zapłacimy za SEAT-a Aronę z silnikiem 1.0 TSI 95 KM i 5-biegowym manualem. Tymczasem MG ZS kosztuje w polskich salonach 79 800 zł i w tej cenie też mamy 5-biegowego manuala oraz silnik 1.5 VTi-Tech 106 KM.

Jednak hiszpański SUV na wyprzedaży też oferuje wyższą moc, bo aż 115 KM i to w cenie od 78 400 zł. To wciąż mniej niż katalogowa stawka za chińskiego rywala, a w dodatki SEAT Arona w tym wariancie oferuje 6-biegowy manual. To propozycja godna rozważenia, ale oczywiście dostępność Arony w takich cenach jest ograniczona. Należy też pamiętać, że klienci do chińskich salonów uciekają nie tylko dla mocy i skrzyń, a bardziej dla wyposażenia. MG ZS oferuje ciekawy standard bez dodatkowych opłat. Ma też nieco dłuższą gwarancję (7 lat) niż SEAT (5 lat). Na razie Polacy chętniej stawiają na MG ZS, ale z nowymi zniżkami być może SEAT Arona wróci w Polsce do łask.