Popularne testy Euro NCAP, określające poziom bezpieczeństwa danego samochodu, premiują konstrukcje, które w przypadku zderzenia pieszego z samochodem, dają najwięcej szans na przeżycie i odniesienie niewielkich obrażeń.
Jednym z pionierów takich rozwiązań było rzecz jasna Volvo, które wprowadziło specjalną poduszkę powietrzną dla pieszego, wysuwającą się z podszybia w chwili wypadku.
– Poduszka ma dwie funkcje. Po pierwsze, podnosi maskę, by stworzyć dystans, a po drugie osłania twarde elementy przed przednią szybą – wyjaśniał podczas premiery systemu Pedestrian Airbag Technology Thomas Broberg z Volvo.
Amerykański gigant Google, pracujący nad swoją wersją autonomicznego pojazdu poszedł o jeden krok dalej i wymyślił klejącą warstwę z przodu pojazdu, której celem będzie zredukowanie obrażeń pieszego. Ma ona zapobiegać przede wszystkim odbiciu się od samochodu. Cały patent ma działać podobnie jak dwustronna taśma klejąca.
– Idealnym rozwiązaniem będzie niemal natychmiastowe przyklejenie pieszego do samochodu – czytamy w opisie patentu.