Baterie nowej generacji mają mieć wyższą gęstość energii, co z kolei umożliwia zmniejszenie ich rozmiarów, a także szybsze ładowanie w odróżnieniu od obecnie stosowanych w autach elektrycznych. Bazą projektu będzie design GM-u, który wyprodukuje baterie także dla Hondy.
Obie firmy nie zakomunikowały dokładnych szczegółów. Nie jest wiadome czy będą to baterie ze stałym elektrolitem, które zapewniają lepszy zasięg, czas ładowania i bezpieczeństwo w porównaniu do litowo-jonowych rozwiązań. Przypomnijmy, że całkiem nie dawno sojusz w sprawie baterii solid-state Honda nawiązała z Toyotą i Nissanem, wspartych przez japoński rząd.
GM i Honda zacieśnili współpracę już w 2017 r. tworząc spółkę o charakterze joint venture do produkcji i rozwoju ogniw paliwowych z perspektywą na 2020 r. Sam GM chce do 2023 r. wypuścić 20 nowych aut elektrycznych. Honda nie określiła konkretnej liczby, ale w przyszłym roku w Europie ma zadebiutować ciekawy koncept Urban EV.