Formuła E 2.0

Formuła E 2.0

Podaj dalej

Formuła E jest cyklem, który pomimo wstępnych problemów udowodnił, że samochody napędzane alternatywnymi źródłami energii potrafią zachwycić kibiców. Po kilku latach rozwoju nadszedł czas na nową generację pojazdów.

Kiedy w 2014 roku kierowcy przystępowali do pierwszego w historii wyścigu Formuły E, niewielu wróżyło nowatorskiej serii odniesienie tak dużego sukcesu. Dzisiaj komplementują ją największe postaci światowego motosportu, a w gabinetach uznanych firm debatuje się na temat ewentualności przystąpienia do elektrycznej serii wyścigowej. O zasadach panujących na tamtejszym podwórku opowiadał w swoim materiale Rajdowy Świeżak.

W ostatnich dniach przedstawiono koncepcję nowej generacji pojazdów. Mają one wyjechać na tory uliczne już w przyszłym sezonie. Gen2 został opracowany przez Spark Technologies, a w fazie testów pokonał ponad 2500 kilometrów wykorzystując układu napędowy Mahindry. Bolidy będą wyposażone w akumulatory McLarena. Dzięki nim moc zostanie zwiększona ze 180 kW do 220 kW w trybie wyścigowym oraz z 200 kW do 250 kW w kwalifikacyjnym – Ten samochód to przyszłość wyścigów. Kiedy rozpoczynaliśmy serię, naszym celem była rewolucja w sportach motorowych. Dzięki nowej generacji bolidów robimy kolejny krok – skomentował dyrektor generalny Formuły E, Alejandro Agag.

W zamyśle organizatorów samochód ma służyć zawodnikom przez trzy sezony. Największą rewolucją będzie możliwość ukończenia danego wyścigu bez konieczności wymiany pojazdu, co jest dzisiaj standardem. Wizualnie również dokonano wielu zmian a eksperci zwracają uwagę na inspiracje pojazdami LMP1. I chociaż dopiero przedstawiono koncepcyjne zdjęcia, to pierwsze opinie są bardzo pochlebne. Realnie samochód ma zostać zaprezentowany w grudniu podczas wystawy w Genewie – Nie mogę się doczekać, kiedy zdejmiemy okrycie z prawdziwego modelu samochodu. To będzie ekscytująca chwila – podsumował prezydent FIA, Jean Todt.

Najprawdopodobniej ekipy nie będą wynajmowały samochodów jak dotychczas a zakupią je na własność. Ma to związek ze zwiększeniem pojemności akumulatorów a tym samym ograniczeniem ilości niezbędnych egzemplarzy z czterech do zaledwie dwóch. Jeżeli bolidy okażą się takim samym sukcesem jak większość dotychczas poczynionych przez organizatorów Formuły E ruchów, to o atrakcyjność serii możemy być spokojni.

Tagi: Elektromobilność

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News