Ford Mustang Mach-E - konik na baterie

Ford Mustang Mach-E - konik na baterie

Podaj dalej

Ford zaprezentował Mustanga Mach-E, swojego pierwszego elektrycznego SUVa, ze stylistyką i – jak twierdzi jego producent – osiągami inspirowanymi samochodami wyścigowymi.

To bezpośredni rywal Teslli Model Y. Elektryczny Ford może pochwalić się mocą 332 KM, wariant z dopiskiem GT będzie natomiast oferował około 460 KM.

Murat Gueler, europejski szef Forda, powiedział, że celem było stworzenie „czegoś wyjątkowego, co wyróżnia się z tłumu”, „Samochód elektryczny z duszą„. Hmm, czy to możliwe? Elektryczny Mustang w dodatku z duszą. Co jak co, ale w tym zdaniu jest sprzeczności aż nadto.

Nowy model Forda, ma być początkiem całej linii. Koncern planuje już kolejne modele elektryczne sygnowane symbolem pędzącego rumaka.

Stylistyka mocno czerpie inspiracje z tego, nie bójmy się użyć tego słowa – właściwego Mustanga.  Widać to od razu po takich elementach, jak oczywiście znaczek, przednie i tylne światła, a także kilka linii wzdłuż nadwozia.

”Mustang Mach-E ma dość futurystyczne wnętrze, z szeroką deską rozdzielczą i wbudowanym w nią soundbarem. Deska zdominowana jest przez pionowo przymocowany ekran dotykowy 15,5 cala w stylu Tesli.

Wiele systemów samochodu jest kontrolowanych za pomocą ekranu, który wykorzystuje nowy system operacyjny Sync 4. Dla kierowcy dostępny jest także cyfrowy wyświetlacz w miejscu tradycyjnego zestawu zegarów o przekątnej 10,2 cala.

Mustang Mach-E bazuje na nowej platformie o nazwie Global Electrified 2 lub GE2 – jest to przerobiona wersja płyty C2, zastosowanej w najnowszym Focusie i Kuga.

Gueler powiedział, że dzięki zastosowaniu nowej platformy, można było bez przeszkód zwiększyć rozstaw osi, a tym samym zmieścić potężną maskę, która jest kultową cechę Mustanga.

Model zostanie początkowo wprowadzony na rynek z dwiema pojemnościami akumulatorów i trzema wariantami mocy.

Wersja podstawowa będzie wyposażona w pojedynczy silnik napędzający tylne koła, z akumulatorem 75 kWh i silnikiem 254 KM lub akumulatorem 99 kW i silnikiem 285 KM. Oba setkę rozwijają w około 8 sekund. Zasięg to odpowiednio około 450 i 595 kilometrów.

Wersja z dwoma silnikami, napędzająca wszystkie koła jest oferowana z akumulatorem 75 kWh i mocą 254 KM lub 99 kWh i 332 KM. Obie wersje zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h, w czasie poniżej siedmiu sekund. Szacowany zasię to 418 i 539 kilometrów.

Ładowanie jest możliwe za pomocą zwykłej ładowarki prądu przy użyciu prądu zmiennego lub szybkich ładowarek wykorzystujących prąd stały o mocy do 150 kW.

Samochód ma długość 4712 mm, szerokość 1881 mm i wysokość 1597 mm, co plasuje go między Jaguarem I-Pace, a Mercedesem EQC. Masa własna pojazdu wynosi od 1993 kg do ponad 2218 kg.
Wszystkie modele będą miały ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 178 km/h.

Modele z napędem na tylne koła będą wyposażone w 18-calowe obręcze, z 19-calowymi zobaczymy wersje z napędem na wszystkie koła.

Mocniejsze warianty dostaną też adaptacyjne reflektory LED i czerwone zaciski hamulcowe, a modele limitowanej edycji First Edition mają również panoramiczny dach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News