W oświadczeniu wydanym dziś przez FIA czytamy, że główną zmianą w regulaminach na sezon 2017 będzie, o czym mówiło się już od jakiegoś czasu, zmiana kolejności startowej. Pierwszego dnia zawodnicy wyruszą do rywalizacji według pozycji zajmowanych w mistrzostwach, natomiast drugiego i trzeciego dnia czołowa dziesiątka zostanie odwrócona.
Na spotkaniu potwierdzono także utworzenie Pucharu WRC, w którym zawodnicy będą rywalizować za kierownicami samochodów starszej generacji. Maksymalnie punktować będą oni mogli w siedmiu rundach, natomiast do klasyfikacji punktowej będzie liczyło się sześć najlepszych rezultatów.
M-Sport będzie dostarczał samochody klasy R2 dla Junior WRC w sezonach 2017 i 2018. Potwierdzono również odejście z WRC włoskiego Pirelli, a więc dostawcami opon pozostaną Michelin i DMACK.
W kalendarzu nie doszło do żadnych niespodzianek i tak sezon rozpocznie się 20 stycznia od Rajdu Monte-Carlo, a swoją przyszłość zapewnił sobie także Rajd Szwecji, który po odejściu ze sportu Volkswagena mógł mieć obawy o odpowiedni budżet. Do potwierdzenia przed krajowe federacje pozostały Rajd Meksyku, Włoch i Hiszpanii, jednak nic nie wskazuje na to, aby miały się one nie odbyć.