Lewis Hamilton zakończył drugą piątkową sesję treningową z najlepszym czasem, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę Valtteriego Bottasa. Kolejne trudne 90 minut ma za sobą ekipa Williamsa, gdzie tym razem to George Russell okazał się szybszy od Roberta Kubicy.
Korzystając z miękkich opon Pirelli Hamilton wyprzedził swojego zespołowego kolegę o 0,048 sekundy. Brytyjczyk wykręcił ten czas tuż po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę.
Trzecie miejsce zajął Max Verstappen w Red Bullu. Holender zdecydował się zostawić szybkie okrążenia na samą końcówkę sesji, ostatecznie kończąc ją 0,8 sekundy za Lewisem. Zdecydowaną większość sesji Max spędził na pośredniej mieszance. Jego nowy zespołowy kolega ukończył sesję z czasem wolniejszym o 0,042 sekundy.
Co się dzieje z Ferrari?
Ferrari, które wyglądało bardzo dobrze na testach przedsezonowych w Barcelonie, nie może chyba zaliczyć piątku do kategorii dni idealnych. Sebastian Vettel narzekał na problemy z przyczepnością w zakrętach numer 1 i 4. Niemiec ostatecznie uplasował się na 5. pozycji, jednak nie był do końca zadowolony z zachowania swojego samochodu.
Nowy kierowca Alfy Romeo Kimi Raikkonen finiszował szósty, zaledwie 0,1 sekundy za Vettelem oraz przed dwoma kierowcami Renault – Nico Hulkenbergiem i Danielem Ricciardo.
Charles Leclerc zajął 9. miejsce ze stratą 1,154 sekundy do Lewisa, a kierowca Haasa Romain Grosjean uzupełnił czołową dziesiątkę. Monakijczyk też nie ustrzegł się problemów – jego samochód obróciło na wyjściu z zakrętu numer 4.
Najgorszy czas przypadł w udziale Robertowi Kubicy, który tym razem stracił do swojego młodszego kolegi z zespołu 0,2 sekundy. Była to kolejna ciężka sesja dla Williamsa.
P
Kierowca
Zespół
Czas
Strata
Okrążenia
1
Lewis Hamilton
Mercedes
1m22.600s
–
33
2
Valtteri Bottas
Mercedes
1m22.648s
0.048s
33
3
Max Verstappen
Red Bull/Honda
1m23.400s
0.800s
33
4
Pierre Gasly
Red Bull/Honda
1m23.442s
0.842s
31
5
Sebastian Vettel
Ferrari
1m23.473s
0.873s
35
6
Kimi Raikkonen
Alfa Romeo/Ferrari
1m23.572s
0.972s
40
7
Nico Hulkenberg
Renault
1m23.574s
0.974s
37
8
Daniel Ricciardo
Renault
1m23.644s
1.044s
31
9
Charles Leclerc
Ferrari
1m23.754s
1.154s
35
10
Romain Grosjean
Haas/Ferrari
1m23.814s
1.214s
37
11
Danił Kwiat
Toro Rosso/Honda
1m23.933s
1.333s
36
12
Kevin Magnussen
Haas/Ferrari
1m23.988s
1.388s
27
13
Lance Stroll
Racing Point/Mercedes
1m24.011s
1.411s
38
14
Carlos Sainz
McLaren/Renault
1m24.133s
1.533s
26
15
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo/Ferrari
1m24.293s
1.693s
37
16
Sergio Perez
Racing Point/Mercedes
1m24.401s
1.801s
34
17
Alexander Albon
Toro Rosso/Honda
1m24.675s
2.075s
40
18
Lando Norris
McLaren/Renault
1m24.733s
2.133s
26
19
Podaj dalej
Korzystając z miękkich opon Pirelli Hamilton wyprzedził swojego zespołowego kolegę o 0,048 sekundy. Brytyjczyk wykręcił ten czas tuż po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę.
Trzecie miejsce zajął Max Verstappen w Red Bullu. Holender zdecydował się zostawić szybkie okrążenia na samą końcówkę sesji, ostatecznie kończąc ją 0,8 sekundy za Lewisem. Zdecydowaną większość sesji Max spędził na pośredniej mieszance. Jego nowy zespołowy kolega ukończył sesję z czasem wolniejszym o 0,042 sekundy.
Co się dzieje z Ferrari?
Ferrari, które wyglądało bardzo dobrze na testach przedsezonowych w Barcelonie, nie może chyba zaliczyć piątku do kategorii dni idealnych. Sebastian Vettel narzekał na problemy z przyczepnością w zakrętach numer 1 i 4. Niemiec ostatecznie uplasował się na 5. pozycji, jednak nie był do końca zadowolony z zachowania swojego samochodu.
Nowy kierowca Alfy Romeo Kimi Raikkonen finiszował szósty, zaledwie 0,1 sekundy za Vettelem oraz przed dwoma kierowcami Renault – Nico Hulkenbergiem i Danielem Ricciardo.
Charles Leclerc zajął 9. miejsce ze stratą 1,154 sekundy do Lewisa, a kierowca Haasa Romain Grosjean uzupełnił czołową dziesiątkę. Monakijczyk też nie ustrzegł się problemów – jego samochód obróciło na wyjściu z zakrętu numer 4.
Najgorszy czas przypadł w udziale Robertowi Kubicy, który tym razem stracił do swojego młodszego kolegi z zespołu 0,2 sekundy. Była to kolejna ciężka sesja dla Williamsa.