Powyższy wniosek to nie tylko wynik subietywnych obserwacji oraz motoryzacyjnych poglądów, ale dane potwierdzone wynikami płynącymi z niezależnych raportów. W ostatnich dniach serwis otomoto.pl przedstawił kilka ciekawy obserwacji płynących z analizy zachowań konsumenckich. Z raportu wynika m.in. że biały Fiat Tipo w wersji sedan wśród aut nowych i czarne BMW z serii 3 z 2002 roku wśród aut używanych były najchętniej poszukiwanymi modelami aut w 2017 roku.
Co więcej, siódma edycja raportu uwidoczniła, że Polacy nadal najchętniej rozglądają się za pojazdami niemieckich producentów – Dzięki wielkiej liczbie danych raport Internetowy Samochód Roku 2017 pokazuje kilka ciekawych tendencji na polskim rynku motoryzacyjnym. Począwszy od 2012 roku widzimy stopniowy spadek zainteresowania silnikami diesla i trwający od tego samego roku wzrost zainteresowania silnikami benzynowymi. W 2015 nastąpił gwałtowny przyrost (o ponad 130%) wyszukań samochodów z silnikami na gaz, by ostatecznie wyhamować w 2017 roku – tłumaczy brand manager Otomoto Piotr Grzemski.
Najnowsze trendy dotykają również kwestii związanych bezpośrednio z rynkiem elektromobilności – Hybrydy i samochody z napędem czysto elektrycznym póki co cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem niż te z silnikami spalinowymi, jednakże widoczne są tu w ostatnim roku dynamiczne wzrosty i to o 50% w przypadku elektryków, a hybryd aż o 78%. Te drugie osiągnęły w 2017 r. najlepszy wynik od 2008 roku – dodaje Piotr Grzemski.
W zestawieniu uwzględniającym samochody hybrydowe zdecydowana przewaga należy do przedstawicieli Toyoty. Na pierwszych miejscach plasują się kolejno Auris, Prius oraz Yaris. W rankingu aut elektrycznych dominują pojazdy marki Tesla – Model S wyprzedził Model X. Podium uzupełnia japoński Nissan Leaf – Z wcześniej publikowanych wyników badań Kantar TNS okazuje się, że 73 proc. polskich kierowców nie odrzuca możliwości, że mogliby w przyszłości jeździć samochodem elektrycznym – podsumowuje Tomasz Wierzbiński z Kantar TNS.
Tagi: Elektromobilność