Cypr to oczywiście dość niewielki rynek samochodowy, bo wyspa, na której leży jest wielkości województwa opolskiego. Z najnowszych danych SEMO oraz Innosoftu wynika, że sprzedaż tam nawet maleje (-4,1 proc.). Od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 11 803 nowych samochodów. Zeszły miesiąc był jednak lepszy od ubiegłorocznego (+6,8 proc.), bo na drogi wyjechało 1 432 aut z salonu.
Koreańskie podium
Po obronę tytułu bestsellera zmierza Kia Stonic. Mały SUV (można już zamawiać nową wersję po radykalnym liftingu) umocnił się na prowadzeniu po wygranym wrześniu (88 szt.). Po 9 miesiącach ma 649 rejestracji. To wyraźnie najlepszy rezultat, ale o jedną trzecią słabszy niż rok temu. W cieniu Stonica jest nawet Kia Sportage (550 szt.), która także sprzedaje się tam słabiej (-28,1 proc.). Podium jest w pełni koreańskie, bo trzecia lokata należy do Hyundaia Tucsona (452 szt.).

Czołowa trójka rynku pozostaje w zasięgu Nissana Qashqaia (427 szt.) oraz Volkswagena T-Roca (406 szt.). Niezłym wzięciem cieszą się tam również Nissan Juke (352 szt.) i Renault Arkana (321 szt.). Powyżej 300 rejestracji ma tam jeszcze tylko Toyota C-HR (301 szt.). Blisko tego progu są już uzupełniający Top 10: Hyundai Kona (290 szt.) i Jeep Avenger (289 szt.). Ten ostatni jest produkowany w Polsce i sprzedaje się na Cyprze lepiej niż Toyota Yaris Cross (256 szt.).
Kia nie ma tu konkurencji
Na rynku cypryjskim także w rankingu marek nie ma mocnych na Kię (1 899 szt.). Reszta czołowej piątki ma bardzo zbliżone rezultaty. Podium uzupełniają obecnie Toyota (1 106 szt.) i Hyundai (1 044 szt.). Jednak w ostatnim kwartale o Top 3 mogą powalczyć też Volkswagen (1 040 szt.) i Nissan (1 001 szt.). Powyższe 5 marek to ścisła czołówka tamtejszego rynku, bo szóste BMW ma dopiero 633 rejestracje. Ponad pół tysiąca sztuk po 9 miesiącach mają tam naliczone także Mercedes (558) i Renault (539). Do najlepszej dziesiątki kwalifikują się jeszcze Jeep (460) oraz Audi (415).