Dominatorzy

Dominatorzy

Podaj dalej

Chociaż Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski mierzą się w ostatnim czasie z różnego rodzaju problemami, to udział w krajowym cyklu nadal jest sprawą prestiżową. Zwycięstwo na poszczególnym odcinku specjalnym jest marzeniem wielu początkujących kierowców. Kto realizował ten cel ponad 400 razy?

W materiale “Absolutni rekordziści” przybliżaliśmy zawodników, którzy odnosili najwięcej zwycięstw na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata. Ale wielu z nas równie mocno interesuje się rywalizacją na krajowym podwórku. Korzystając z obszernej i ciekawej bazy ewrc-results.com prześledźmy, kto dominował w imprezach rozgrywanych na naszej ziemi i notował najwięcej oesowych triumfów.

Wśród kierowców nie ma wielkiego zaskoczenia. 404 zwycięstwa Leszka Kuzaja to wynik aktualnie nieosiągalny dla pozostałych zawodników. Na drugiej pozycji naszego zestawienia plasuje się reprezentant Francji. Bryan Bouffier, bo o nim mowa, zapisywał na swoje konto 236 odcinków specjalnych. Warto zaznaczyć, że na przestrzeni lat 2007-2009 zdobywał trzykrotnie tytuł Rajdowego Mistrza Polski. Najniższy stopień podium przypada Kajetanowi Kajetanowiczowi, który triumfował na naszych podwórku 196 razy. Na kolejnych miejscach plasują się kolejno Janusz Kulig (186) oraz Marian Bublewicz (131).

A jak wygląda sytuacja w gronie pilotów? Tutaj prym wiedzie Jarosław Baran, który deklasuje resztę stawki. 397 wygranych oesów daje mu zdecydowane prowadzenie w rankingu. Na drugiej pozycji plasuje się Xavier Panseri. Francuz wygrywał 199 razy. Podium uzupełnia Maciej Szczepaniak, któremu jak do tej pory udawało się wygrywać 151 razy. Na dalszych miejscach znajdują się Ryszard Żyszkowski (118), Andrzej Górski (104) oraz Kamil Heller (77). Najwyżej sklasyfikowaną kobietą jest trzynasta Magdalena Lukas (50).

Peugeot 207 S2000 to samochód, którym załogi najczęściej wygrywały poszczególne odcinki specjalne. Taka sytuacja miała miejsce 307 razy. Ford Fiest R5 znajduje się na drugiej pozycji naszego zestawienia (181), natomiast trzecie jest Subaru Impreza STi R4 (146). W stawce producentów Subaru (480) nieznacznie wyprzedza Forda (462) oraz Peugeota (385). Na siódmej pozycji sklasyfikowano FSO (71).

Tagi: RSMP

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News