Formuła Student to zawody międzynarodowe, rozgrywane na najsłynniejszych torach wyścigowych na świecie. Każdy zespół musi składać się ze studentów uczelni, którą reprezentują. Bolid z Poznania został nazwany „Warta” i miał posłużyć do promowania uczelni oraz spełnienia marzeń grupki studentów.
Projekt bolidu został opracowany przez od najmniejszej śrubki użytej do jego budowy, co oczywiście wiązało się to, z wieloma godzinami studiowania specjalistycznej literatury, nieprzespanymi nocami i miesiącami pracy w warsztacie. Efekt tego wszystkiego można było oglądać na słynnym torze Silverstone, gdzie PUT zajął 23. miejsce na 92. załogi, a także otrzymał nagrodę najlepszego debiutanta. Ekipa pojawiła się także na Hockenheim i na Węgrzech, gdzie ponownie została najlepszymi debiutantami, by ostatecznie zająć 162. miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuła Student, w której udział bierze 514. zespołów wyścigowych z całego świata.
Bolid Warta wyposażony jest w silnik od Hondy CBR ’11 o pojemności skokowej 600cm^3. Silnik fabrycznie legitymował się mocą ok 120 KM. Aktualnie, po założeniu obowiązkowej w zawodach zwężce dolotu powietrza silnik posiada około 80 KM, co pozwala na rozpędzenie samochodu od 0-100 km/h w czasie ok 4-4,5 s. Całe poszycie bolidu wykonane zostało z włókna węglowego. Prędkość maksymalna na założonych krótkich przełożeniach kształtuje się na poziomie 120 km/h.
W przyszłym roku PUT Motorsport chce skupić się na redukcji masy do około 200 kg, zwężeniu konstrukcji bolidu oraz zamiana kół z 13″ na koła 10″. Ponadto przebudowana ma zostać skrzynia biegów, tak aby pozostawić tylko potrzebne przełożenia redukując masę oraz utrzymując dobre właściwości jezdne.