Wszystkie rodzaje mediów – począwszy od społecznościowych po tradycyjne drukowane, oczywiście nie wyłączając telewizji będą obecne podczas rajdu, przekazując relacje do 190 krajów. Oto krótki przegląd tego, co będzie można znaleźć w nowych mediach w czasie nadchodzącej edycji Dakaru.
Telewizja: jeszcze więcej relacji
Dzięki wzmocnionemu zespołowi produkcji telewizyjnej, nowoczesnym technologiom i środkom produkcji (sygnał w jakości HD, kamery pokładowe, ujęcia super slow motion, itd.), a co za tym idzie atrakcyjnym ujęciom, kanały telewizyjne będą nadawać programy o wyjątkowych walorach:
– W krajach Ameryki Łacińskiej kanał Fox Sports zwiększy czas relacji z Dakaru do 9 godzin dziennie (w 2016 roku było 7 godzin).
– W Paragwaju kanał Paraguay TV nada specjalną relację na żywo z ceremonii startu w Asunción i pierwszego odcinka specjalnego.
– Start motocykli indyjskiej marki Hero zapewnia dostęp do 11 kanałów telewizyjnych w Indiach i ponad miliarda potencjalnych telewidzów, którzy będą śledzić losy zmagań dwóch motocyklistów tej marki.
Media społecznościowe: nowe spojrzenie
Z dwoma milionami polubień, obserwatorów i subskrybcji na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Snapchacie, Dakar jest w ciągłym kontakcie ze społecznością internetową. Użyte będą nowe narzędzia, aby zapewnić inne spojrzenie na to wszystko, co dzieje się na trasie, a także za kulisami:
– Zaplanowane transmisje na żywo dla fanów na Facebooku i na Periscope.
– Nowe hashtagi tematyczne: #DakarExplore (sceneria, zabytki w pobliżu trasy, kamery pokładowe i 360 stopni), #DakarInside (spotkania z Markiem Comą), #DakarSabor (specjalności lokalnej kuchni serwowane na biwaku), #DakarNight (życie na biwaku) i #DakarFan (najlepsze zdjęcia dnia zrobione przez fanów).
– Przekaz przy pomocy kamer 360 stopni, klipy wideo zarejestrowane kamerami pokładowymi.
Dakar.com / Aplikacja mobilna: wszystkie oficjalne informacje
31 milionów odsłon podczas edycji 2016 to najlepszy dowód, że oficjalna strona rajdu www.dakar.com jest idealnym miejscem dla fanów, którzy poszukują kompletnych, oficjalnych informacji z trasy i biwaków, aktualnych klasyfikacji w czasie rzeczywistym, wywiadów z bohaterami dnia czy bogatych galerii zdjęć i klipów wideo. Z kolei aplikacja mobilna (ściągnięta w 2016 roku niemal 420 000 razy) jest doskonałym uzupełnieniem strony internetowej. Ostatnio została przeprojektowana i zoptymalizowana:
– Dostęp do usługi “live tracking” (śledzenie przejazdu załóg) w pełnej wersji na wszystkich smartfonach.
– Nowy spersonalizowany system powiadomień.