Dacia szykuje spore zmiany w swojej obecnej ofercie. Będzie dużo taniej i oszczędniej

Dacia jest jednym z niewielu producentów, którzy wydają się dbać nie tylko o swój portfel, ale także o portfel swoich klientów. Wkrótce do oferty dołączą nowe wersje Hybrid-G 150 4×4 dla modeli Duster i Bigster. SUV-y z nowymi jednostkami napędowymi będą miały łączny zasięg 1500 kilometrów między wizytami na stacji benzynowej. 

Dacia Duster silnik cena spalanie SUV moc ceny używany nowy
Podaj dalej

SUV-y marki Dacia dostępne będą w całkowicie nowej konfiguracji 

Dacia Bigster SUV silnik cena spalanie moc osiągi hybryda benzyna lpg gaz opinie oceny
fot. Dacia

To całkowicie nowy rozdział w historii rumuńskiej marki. Do swojej oferty dołącza ona dwie wersje Hybrid 150 4×4 dla modeli Duster i Bigster. Silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra będzie połączony z tylnym silnikiem elektrycznym. Ten pierwszy może być zasilany zarówno benzyną, jak i LPG. A zelektryfikowana tylna oś oferuje napęd na wszystkie koła. 

Konfiguracja umożliwia więc jazdę zarówno na benzynie jak i LPG. Potencjalny zasięg to nawet 1500 kilometrów. Dzięki temu koszty eksploatacji spadną nawet o 30 procent w porównaniu z wersjami wyłącznie benzynowymi. 

Pod maską pracuje turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra z 48-woltowym układem mild-hybrid. Łączna moc tego zestawu to 140 koni mechanicznych i moment obrotowy 230 Nm. Układ obejmuje również zamontowany z tyłu elektryczny silnik o mocy 31 KM. Łącznie SUV będzie w stanie wyprodukować do 154 koni mechanicznych. Jednostka połączona jest z sześciobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Co ciekawe – klienci Dacii po raz pierwszy będą mogli korzystać z łopatek do zmiany biegów przy kierownicy. 

Silnik elektryczny posiada własną dwubiegową skrzynię i może odłączyć napęd tylnej osi, gdy pozwalają na to warunki. To bardzo oszczędne rozwiązanie. Napęd 4×4 dostępny będzie do prędkości 140 km/h. A kierowcy otrzymają aż sześć różnych trybów jazdy: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock oraz Hill Descent Control. 

Dacia Bigster SUV silnik cena spalanie moc osiągi hybryda benzyna lpg gaz opinie oceny
fot. Dacia

Duża oszczędność paliwa dzięki fabrycznemu LPG 

Oba SUV-y mają dwa 50-litrowe zbiorniki. Jeden na paliwo, drugi na LPG. Łącznie zapewniają one zasięg do 1500 kilometrów. Na rynkach takich jak Polska jazda na LPG daje znaczące oszczędności. W porównaniu z wersją mild-hybrid 130 4×4 nowa konfiguracja obniża koszty nawet o 30 procent. 

Dacia wprowadziła także nowe ulepszenia w Dusterze. Klienci będą mieli do wyboru nową tapicerkę oraz regulację odcinka lędźwiowego fotela kierowcy w wersji Journey. W wersji Extreme pojawią się także nowe czarne felgi aluminiowe. Hybrydowe wersje G 150 4×4 Duster i Bigster będą dostępne w sprzedaży na rynkach europejskich do końca roku. Ceny poznamy w późniejszym terminie.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również