Dacia Hipster – niewielka, ale pomieści czterech dorosłych

Hipster ma naprawdę kompaktowe wymiary – zaledwie 3 metry długości i 1,53 metra wysokości. Mimo to, samochód oferuje cztery pełnowymiarowe miejsca dla dorosłych osób oraz bagażnik, w którym można pomieścić od 70 do 500 litrów bagażu. Jak zauważa portal Autocar, to wystarczająco, aby pomieścić w niej pralkę.
W modelu Hipster chodzi o praktyczność i ekonomiczność. Starając się wprowadzać na rynek niedrogie samochody, producent chce zrywać z motoryzacyjnymi konwencjami. Dacia opisuje swój najnowszy model jako towarzysza na codzień: „zwinnego, praktycznego i ekonomicznego”.
Ten niewielki samochód o kanciastych kształtach został stworzony z myślą o mieście, ale powinien być równie komfortowy na drogach podmiejskich i wsiach. Co ciekawe, waży mniej niż 800 kilogramów, czyli aż o 20% mniej niż Dacia Spring. Lekka konstrukcja ma krzyczeć do wszystkich, że można zajmować dużo mniej miejsca.

Romain Gauvin, dyrektor ds. zaawansowanego projektowania i designu: – To najbardziej „daciowy” projekt, nad jakim kiedykolwiek pracowałem. Ma taki sam wpływ na społeczeństwo, jak Logan 20 lat temu.
Technologiczne arcydzieło
Inżynierowie Dacii zaprojektowali model Hipster tak, aby zużywał mniej materiałów i mniej energii. Celem jest zmniejszenie śladu węglowego o połowę w porównaniu z najlepszymi obecnie samochodami elektrycznymi. Dzięki odpowiednio dużej baterii i silnikowi Hipster będzie wymagał ładowania dwa razy w tygodniu podczas przeciętnego użytkowania w mieście.

Wizualnie Hipster polega na filozofii Dacii – jest uroczy i kompaktowy, a jednocześnie solidny. Mamy bardzo proste kształty i tylko trzy lakierowane części: przedni pas i progi. Dacia skorzystała z materiałów pochodzących z recyklingu, a z tyłu mamy także dzieloną klapę bagażnika w stylu BMW X5.
Wewnątrz Hipster jest dużo większy, niż wskazuje na to jego wygląd. Pionowe szyby, przesuwane szyby boczne, to wszystko maksymalizuje przestrzeń i światło. Deska rozdzielcza zawiera dwie poduszki powietrzne, zapewniając niezbędną ochronę przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy.