W czterech ostatnich wyścigach sezonu do zdobycia jest maksymalnie 80 punktów, więc teoretycznie szanse na mistrzowski tytuł ma nawet czwarty w klasyfikacji Piotr Wójcik. Jednak obecna przewaga punktowa i przede wszystkim świetna dyspozycja lidera Marcina Jedlińskiego, który okazał się najlepszy także podczas ostatniej rundy, pozwala temu ostatniemu z optymizmem patrzeć na walkę o mistrzowski laur. Zacięty pojedynek do ostatniego wyścigu czeka także odpowiednio drugiego i trzeciego w punktacji Stanisława Jedlińskiego oraz Dietmara Puchera. Kibice środkowoeuropejskiego pucharu Porsche mogą więc liczyć na ciekawą końcówkę czempionatu.
Automotodrom Brno znany jest także jako Tor Masaryka i powstał w latach 30. XX w. Obecnego kształtu nabrał w 1987 r. Obiekt spełnia wysokie normy bezpieczeństwa. Kierowcy ścigają się na pętli o długości prawie 5,5 kilometrów. Składa się ona z sześciu lewych i ośmiu prawych zakrętów oraz trzynastu prostych, z których najdłuższa ma ponad 600 metrów długości. Ważną rolę na torze w Brnie odgrywa także różnica wysokości między najwyższym a najniższym punktem, która wynosi 73 m.
Siódma runda Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe oficjalnie rozpocznie się piątkową sesją treningową o godzinie 11:35. Stawka zawodników rywalizujących w wyścigowych Porsche 911 GT3 Cup będzie miała 35 minut na przypomnienie sobie linii czeskiego toru. W sobotę o godzinie 9:20 kierowcy rozpoczną walkę o najlepszy czas w 35-minutowej sesji kwalifikacyjnej. O godzinie 14:10 ruszy pierwszy w tej rundzie wyścig na torze Brno. Tradycyjnie potrwa on 25 minut i wyłoni pierwszych podczas tego weekendu zdobywców punktów. Szansa na zdobycie kolejnych pojawi się w niedzielę od godziny 10:30, kiedy rozpocznie się drugi wyścig. Wówczas poznamy odpowiedź na pytanie: czy losy mistrzostwa rozstrzygną się już w Brnie, czy raczej na wyłonienie zwycięzcy trzeba będzie poczekać do finałowej rundy w czeskim Moście?
Tagi: Porsche GT3 CCCE, Platinum, Brno