Yves Matton, szef zespołu Citroen Racing: -Kiedy pierwszy raz zobaczyliśmy prognozy pogody wiedzieliśmy, że nasi zawodnicy nie będą mieli możliwości walki o czołowe pozycje. Wszystkie testy przeprowadziliśmy na suchej nawierzchni, więc nie wiedzieliśmy, jak nasze sprzętowe poprawki się sprawdzą. Rajd rozpoczął się niestety od problemów technicznych z samochodem Craiga, ale później było już tylko lepiej. Począwszy od popołudniowej pętli w piątek nasi zawodnicy wykręcili aż 15 czasów w najlepszej 5 w tym jednym z najbardziej zaciętych rajdów w historii WRC. W tym sporcie nie ma cudów – ciężka praca, którą wykonaliśmy zacznie przynosić w końcu efekty, a nasi zawodnicy nie spoczywają na laurach.
Kiedy powiedziałem Stephanowi, że nie będzie mógł rywalizować w Sardynii poprosiłem go, aby pracował jeszcze ciężej przed Rajdem Polski. Świetnie radził sobie tutaj w ubiegłym roku, więc wiedziałem, że ma potencjał, aby osiągnąć dobry wynik. Co najważniejsze, podczas tego weekendu potrafił on poskładać wszystkie elementy rajdowego rzemiosła w całość. Potrafił przycisnąć, kiedy czuł się pewnie, ale także przejechać spokojnie, kiedy warunki były podstępne. Jestem przekonany, że ten wynik bardzo mu pomoże w przyszłości.
W Finlandii nasze barwy reprezentować będą Kris Meeke, Craig Breen oraz Khalid Al Qassimi, w Niemczech będą to Kris Meeke, Andreas Mikkelsen oraz Craig Breen. Stephane Lefebvre powróci do akcji w Hiszpanii. Podobnie jak mechanicy, czy inżynierowie – zawodnicy muszą mieć na uwadze dobro zespołu, priorytetem jest dobry wynik dla Citroena. Stephane rozumie to bardzo dobrze – nie będzie on siedział wtedy bezczynnie w domu, czeka go seria testów.
Naszym priorytetem jest teraz odpowiednie przygotowanie do sezonu 2018. Niektóre usprawnienia będą potrzebowały kilku miesięcy rozwoju i nie będą gotowe przed rozpoczęciem kolejnej kampanii. Nie oznacza to, że nie wygramy już w tym roku żadnej imprezy – podczas Tour de Corse pokazaliśmy bardzo dobre tempo na asfalcie… Tak, czy inaczej – poprosiłem naszych inżynierów, aby skupili się bardziej na rozwoju samochodu, mniej na ustawieniach na poszczególne rajdy.
tagi: 74. Rajd Polski, Andreas Mikkelsen, Citroen, Citroen C3 WRC, Kris Meeke, ORLEN 74. Rajd Polski, Rajd Polski, Stephane Lefebvre, Yves Matton