Pierwszy salon marki Dongfeng już powstał w Warszawie. Kolejne niebawem otworzą się w Gdańsku, Kielcach, Radomiu i Rzeszowie. Druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Chinach zamierza podbić serca polskich klientów nie tylko elektrykami, ale i hybrydami czy spalinówkami. Co ciekawe, w klasie ekonomicznej zarówno samochód na prąd, jak i spalinowy są oferowane już od 99 900 zł brutto.

Co salony Dongfeng oferują poniżej 100 tys. zł?
Ta kwota wystarczy nam chociażby na elektryczny model Dongfeng Box. Oczywiście z dofinansowaniem z programu „NaszEauto” ta kwota realnie może wynieść nawet 59 900 zł. Box to typowo miejski samochód z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. Jak udało się osiągnąć tak niską cenę, mimo unijnych ceł? Przede wszystkim względnie małą baterią o pojemności 42,3 kWh. Oferuje ona zasięg 310 km, co przy typowo miejskim przeznaczeniu jest wystarczające. Moc to tylko 95 KM, ale za to mamy kamerę 360 stopni, podgrzewane fotele, adaptacyjne reflektory LED czy klimę automatyczną.

Jeśli bliżej nam do napędu spalinowego, to ciekawym rozwiązaniem jest też sedan Dongfeng Shine. Za 99 900 zł otrzymujemy silnik 1.5 turbo o mocy aż 195 KM (do setki w 6,8 s, spalanie 6,2 l). Nie tylko moc jest tu sportowa, ale i aerodynamika, dzięki współczynnikowi oporu powietrza 0,25. Podobnie jak w modelu wyżej, otrzymamy dostęp bezkluczykowy, 17-calowe alufelgi i reflektory LED. Do tego bezprzewodową ładowarkę, kamerę 360 stopni, wirtualny kokpit czy czujniki ciśnienia w oponach. Jakby tego było mało, automatyczna klimatyzacja ma nawiew także dla tylnej kanapy. Przy tym wszystkim jeszcze elektryczny szyberdach i cała masa inteligentnych systemów asystujących. Na 13-calowym ekranie dotykowym możemy wyświetlić to, co mamy na naszym smartfonie. Przypomnijmy, że mówimy o cenie 99 900 zł.

SUV ma napędzić biznes w Polsce
Jednak bestsellerem ma być oczywiście przystępny cenowo SUV, czyli Dongfeng Mage. Tutaj także otrzymamy 195-konną jednostkę, ale z jeszcze niższym zużyciem, bo 5 l na setkę. Mimo ceny wynoszącej 123 900 zł producent oferuje wykończenie wnętrza materiałami klasy premium. Fotele w skórze Nappa, selektor dwusprzęgłowego automatu ma kształt szlifowanego kamienia szlachetnego i dach panoramiczny. Oczywiście nie brakuje dużych ekranów o wysokich rozdzielczościach czy elektrycznej regulacji foteli. Auto stoi na 19-calowych alufelgach, choć to ledwie początek szerokiej listy wyposażenia.

Do premierowej oferty wszedł też większy SUV Dongfeng Huge. W nim uświadczymy jeszcze więcej miejsca i jeszcze więcej rozwiązań premium. W cenie 149 tys. zł dostaniemy chociażby kamerę 540, dwustrefową klimę z filtrem PM2.5, nagłośnienie Danish Jamo i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania i multimediów. Auto jest wyposażone w silnik 1.5 turbo o mocy podniesionej do 204 KM, a w wersji hybrydowej MHD systemowa moc wzrasta do 245 KM.
