Ceny od 85 tys. zł przekonują Polaków do nowych, pełnych hybryd. Toyota wcale nie jest najtańsza

Około połowa nowych samochodów w Polsce ma napęd hybrydowy. Polaków przekonuje niskie spalanie i coraz niższe ceny. Liderem tego segmentu napędowego w Polsce jest oczywiście Toyota, ale to salony konkurencji oferują tę technologię jeszcze taniej. Na niewiele się to jednak zdaje.

Toyota Yaris hybryda HEV
Podaj dalej

Elektryfikacja napędu, którego głównym sercem pozostaje silnik spalinowy jest niezwykle przekonująca dla Polaków. Według nowych danych PZPM w tym roku zarejestrowano już 246 909 nowych hybryd, czyli o 6,7 proc. więcej niż po 11 miesiącach 2024 r. Daje im to 46,6 proc. udziału w rynku. PZPM do hybryd zalicza miękkie hybrydy (MHEV) i pełne hybrydy (HEV). Osobno klasyfikuje za to hybrydy plug-in (PHEV), z którymi udział przekraczał by 50 proc.

Toyota z 6 modelami w Top 10

W rankingach sprzedaży dominują pełne hybrydy z salonów Toyoty. Zdecydowanym liderem jest Corolla (21 083 szt.), a na podium towarzyszą jej SUV-y: Yaris Cross (12 131 szt.) i C-HR (10 778 szt.). Japońska marka obsadza Top 4 rynku, bo coraz lepiej sprzedaje się hybrydowy Yaris (9 538 szt.). Ten ostatni na wyprzedażach kosztuje nawet 87 400 zł, ale co ciekawe salony MG oferują MG3 Hybrid+ od 85 450 zł. Niższa cena od Yarisa na razie jednak nie przekłada się na sprzedaż chińskiego konkurenta.

Toyota COROLLA-Hatchback
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszą alternatywą jest Skoda Octavia (8 515 szt.). Jednak w odróżnieniu od Toyot, jej wynik to rejestracje miękkich hybryd (nie ma wersji HEV). Tuż za nią plasuje się Hyundai Tucson (8 197 szt.), który ma w ofercie zarówno benzynę, diesla, MHEV, HEV, jak i PHEV. Ósemkę z przodu do końca roku powinna osiągnąć w pełni hybrydowa Toyota RAV4 (7 192 szt.). Mocny w tym segmencie jest też Nissan Qashqai (6 005 szt.), wyprzedzający Mercedesa GLC (5 869 szt.). W czołowej dziesiątce hybryd jest aż 6 Toyot za sprawą 5 740 rejestracji Corolli Cross.

Toyocie spada, ale konkurencja nadal jest za krótka

W rankingu marek sprzedających hybrydy w Polsce w tym roku niezmiennie dominuje Toyota (69 779 szt.). Jednak to o 4,2 proc. mniej niż przed rokiem. Oczywiście to żaden powód do zmartwień, gdy udział w rynku wynosi 28,3 proc. Na niższych stopniach podium toczy się pojedynek między Mercedesem (17 988 szt.) i BMW (17 241 szt.), ale na dużo niższym pułapie. Najbliżej czołowej trójki jest Hyundai (13 067 szt.), wyprzedzający Audi (12 922 szt.). 5-cyfrowe wyniki mają też Skoda (12 078 szt.), Volvo (11 910 szt.) i Lexus (11 436 szt.). W Top 10 znajdziemy jeszcze Renault (7 779 szt.) i Nissana (7 644 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również