Car of the Year 2019 - znamy zwycięzcę prestiżowego plebiscytu

Zgodnie z tradycją, finałowe głosowanie oraz przyznanie nagrody „Car of the Year” miało miejsce tuż przed rozpoczęciem najbardziej prestiżowych targów motoryzacyjnych – Geneva International Motor Show. 

Ceremonia rozpoczęła się w poniedziałek o godzinie 15:00 jeszcze przed rozpoczęciem dni prasowych. Prowadzącym spotkanie był przewodniczący jury, dziennikarz niemieckiego magazynu Stern – Frank Janssen. Wstęp na ogłoszenie nagród mieli tylko akredytowani dziennikarze. Mimo to, całe wydarzenie  można było śledzić na żywo za pośrednictwem strony internetowej Geneva International Motor Show oraz na platformie YouTube.

Nagroda „Samochodu Roku” jest bardzo ceniona w przemyśle motoryzacyjnym i uchodzi za jedną z najbardziej prestiżowych w Europie. Po raz pierwszy nagrodę przyznano w 1964 roku.

Jak głosowano?

Po wstępnej selekcji 60 modeli i pierwszego tygodnia testów na drogach publicznych, członkowie jury mieli też okazję do indywidualnych testów. Ostatni raz jury spotkało się dwa tygodnie temu w Paryżu, gdzie miały miejsce ostatnie testy oraz spotkanie z producentami finałowej szóstki. Reprezentanci marek samochodowych, które pozostały w grze, wyjaśnili swój pomysł na dany model, a także podkreślili jego najważniejsze zalety.

Plebiscyt „Car of the Year” organizowany jest przez siedem czołowych magazynów motoryzacyjnych w Europie: włoski Auto, brytyjski Autocar, hiszpański Autopista, holenderski Autovisie, francuski L’automobile Magazine, niemiecki Stern oraz szwedzki Vi Blagare. W skład jury wchodzi 60 najlepszych dziennikarzy z 23 krajów świata. Wśród tego grona od wielu lat zasiada dwóch reprezentantów Polski – Maciej Ziemek i Wojciech Sierpowski.

Car of the Year 2019 – znamy zwycięzcę prestiżowego plebiscytu

Ceremonia rozpoczęła się w poniedziałek o godzinie 15:00 jeszcze przed rozpoczęciem dni prasowych. Prowadzącym spotkanie był przewodniczący jury, dziennikarz niemieckiego magazynu Stern – Frank Janssen. Wstęp na ogłoszenie nagród mieli tylko akredytowani dziennikarze. Mimo to, całe wydarzenie  można było śledzić na żywo za pośrednictwem strony internetowej Geneva International Motor Show oraz na platformie YouTube.

Nagroda „Samochodu Roku” jest bardzo ceniona w przemyśle motoryzacyjnym i uchodzi za jedną z najbardziej prestiżowych w Europie. Po raz pierwszy nagrodę przyznano w 1964 roku.

Jak głosowano?

Po wstępnej selekcji 60 modeli i pierwszego tygodnia testów na drogach publicznych, członkowie jury mieli też okazję do indywidualnych testów. Ostatni raz jury spotkało się dwa tygodnie temu w Paryżu, gdzie miały miejsce ostatnie testy oraz spotkanie z producentami finałowej szóstki. Reprezentanci marek samochodowych, które pozostały w grze, wyjaśnili swój pomysł na dany model, a także podkreślili jego najważniejsze zalety.

Plebiscyt „Car of the Year” organizowany jest przez siedem czołowych magazynów motoryzacyjnych w Europie: włoski Auto, brytyjski Autocar, hiszpański Autopista, holenderski Autovisie, francuski L’automobile Magazine, niemiecki Stern oraz szwedzki Vi Blagare. W skład jury wchodzi 60 najlepszych dziennikarzy z 23 krajów świata. Wśród tego grona od wielu lat zasiada dwóch reprezentantów Polski – Maciej Ziemek i Wojciech Sierpowski.

Wyniki

Do finałowego etapu dostało się siedem modeli samochodów, a były nimi:

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes Klasy A
  • Peugeot 508

Największą liczbę punktów zdobyły po raz pierwszy w historii konkursu aż dwa modele – Alpine A110 i Jaguar I-Pace. Ponieważ zwycięzca może być tylko jeden, wówczas liczy się „małe punkty” od poszczególnych krajów. Ostatecznym zwycięzcą został I-Pace.

Punktacja COTY 2019:

  1. Jaguar I-Pace – 250 punktów
  2. Alpine A110 – 250 punktów (zdecydowała dogrywka)
  3. Kia Ceed – 247 punktów
  4. Ford Focus – 235 punktów
  5. Citroen C5 Aircross – 210 punktów
  6. Peugeot 508 – 192 punkty
  7. Mercedes Klasy A – 116 punktów

Poprzedni zwycięzcy Car of the Year:

  • 2018 r. – Volvo XC40,
  • 2017 r. – Peugeot 3008,
  • 2016 r. – Opel Astra,
  • 2015 r. – Volkswagen Passat,
  • 2014 r. – Peugeot 308,
  • 2013 r. – Volkswagen Golf.

I-Pace z bliska

Pierwszego marca ubiegłego roku odbyła się światowa premiera nowego modelu Jaguara, czyli I-Pace. Samochód posiada napęd elektryczny, świetne osiągi oraz bardzo ładny wygląd. Znamy już kilka szczegółów na jego temat.

I-Pace jest pierwszym samochodem elektrycznym ze stajni Jaguara. Auto ma odważną, opływową linię nadwozia oraz przestronne wnętrze przeznaczone dla pięciu pasażerów. Pojazd ten posiada dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM! Maksymalny moment obrotowy wynosi 696 Nm. Takie parametry pozwalają rozpędzić nowego Jaguara do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy! Oprócz bardzo dobrych osiągów I-Pace może pochwalić się również niezłym zasięgiem. Według producenta na jednym ładowaniu będziemy mogli przejechać nawet 480 km.

Nieoficjalnie wiadomo, że cena Jaguara I-Pace ma się rozpoczynać od 82 tysięcy euro, czyli równowartości około 345 tysięcy złotych, a kończyć na około 106 tysiącach euro.

Przeczytaj również