BYD rozszerza swoją europejską ofertę

Według wstępnych informacji, nowy układ napędowy pozwoli chińskiemu SUV-owi przejechać łącznie ponad 1000 kilometrów, wykorzystując pojemność zbiornika paliwa i akumulatora. BYD Atto 2 DM-i w dużej mierze zachowa design modelu elektrycznego. Pojawią się jednak drobne zmiany głównie w przedniej części samochodu. Wśród nowości znajdzie się także nowy odcień „Midnight Blue”.
Sercem projektu BYD jest jednak system DM-i „Super Hybrid”. Jest on już obecny w takich modelach jak Seal U. To hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który stawia na wydajność i płynną jazdę. Oferuje zasięg do 90 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym. W połączeniu z silnikiem spalinowym, całkowity zasięg zdaniem marki sięga aż 1020 kilometrów. To poważna obietnica niezbyt częstego widoku stacji benzynowej, czy ładowarki.
Według wstępnych informacji, BYD Atto 2 otrzyma dwa warianty, różniące się mocą i pojemnością akumulatorów. Model z najwyższej półki będzie gwarantował maksymalną wydajność i jednocześnie najdłuższy zasięg elektryczny. Z kolei wersja podstawowa ma gwarantować lepszą równowagę między ceną a wydajnością.

Znajome wnętrze i obiecujący cennik
Jednakże, nie spodziewamy się zobaczyć zbyt wielu zmian we wnętrzu. Z pewnością będzie ono zbliżone do aktualnego modelu BYD Atto 2. Znajdziemy w nim wysokiej jakości materiały i bogate wyposażenie już w standardzie. Z najciekawszych elementów możemy wymienić m. in. obrotowy wyświetlacz centralny, czy najnowsze systemy wspomagania kierowcy.
Najnowszy SUV z układem hybrydowym typu plug-in powinien być dostępny w sprzedaży już od początku 2026 roku. To kolejny producent z Chin, który cały czas bardzo szybko i intensywnie rozszerza swoją europejską ofertę. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze cen, jednak domyślamy się, że będzie on kosztował mniej niż jego elektryczny wariant wyceniony na około 125 000 złotych.
