Boeing przeprowadził już w tym roku test prototypu latającego samochodu dla 2-4 pasażerów, mogącego pokonać do 50 mil. Odbył się on w kilka miesięcy po tym, jak konkurencyjny wobec Boeinga Airbus, we współpracy z marką motoryzacyjną premium Audi, zaprezentował prototyp autonomicznego pojazdu pasażerskiego, który może być wykorzystywany zarówno do transportu lotniczego, jak i drogowego.
Porsche, niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych, chce budować latające samochody, które mogą być używane jako taksówki oraz w usługach przejazdów współdzielonych. Porsche i Boeing konkurują obecnie nie tylko z Airbusem czy innymi producentami samochodów, ale także firmami technologicznymi, które zamierzają stworzyć małe, autonomiczne pojazdy latające zdolne do pionowego startu i lądowania.
https://wrc.net.pl/samolot-spadl-na-samochod-przezyl-tylko-kierowca-auta
Partnerstwo Boeinga i Volkswagena, spółki-matki Porsche i Audi, pojawiło się w kluczowym dla obu podmiotów okresie. Jak zauważył Reuters, niemiecki koncern próbuje bowiem budować nowy wizerunek po aferze dieslowej z 2015 r. Producent z USA zmaga się natomiast z międzynarodowym kryzysem po tym, jak katastrofy lotnicze z udziałem samolotów Boeing 737 MAX doprowadziły do uziemienia wszystkich najlepiej sprzedających się maszyn firmy.