BMW zaprezentowało odświeżony model 225xe z napędem hybrydowym typu plug-in

Po BMW serii 5 w wersji hybrydowej typu plug-in również model 225xe Active Tourer otrzymał większą baterię. Pojemność akumulatora litowo-jonowego pojazdu została podwyższona z 7,7 do 10 kWh. Poskutkowało to zwiększeniem zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym o ponad 25 procent do 55-57 kilometrów (NEDC). Podobnie jak w przypadku modelu 530e, wymiary zewnętrzne akumulatora nie uległy zmianie.

BMW zaprezentowało odświeżony model 225xe z napędem hybrydowym typu plug-in
Podaj dalej

BMW zoptymalizowało ponadto wydajność napędu hybrydowego typu plug-in. Model 225xe Active Tourer na bieżąco rozdziela moc generowaną przez silnik spalinowy i elektryczny na wszystkie cztery koła. Dzięki temu obniżono poziom emisji CO2, jednocześnie redukując zużycie paliwa oraz energii elektrycznej.

Akumulator może być ładowany ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowego kabla w około 5 godzin. Przy wykorzystaniu stacji BMW i Wallbox czas uzupełniania energii nie przekracza 3 godzin i 15 minut.

BMW 225xe Active Tourer zostało wyposażone w 3-cylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 136 KM (100 kW), który generuje moc przekazywaną na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów Steptronic, a także silnik elektryczny o mocy 88 KM (65 kW) napędzający oś tylną. Łączna moc obu jednostek wynosi 224 KM (165 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym 385 Nm.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna BMW 225xe Active Tourer wynosi 202 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym samochód może rozpędzić się do 130 km/h.

BMW podkreśla, że PHEV jest znacznie bardziej ekologiczny niż wersje konwencjonalne. Koncern zlecił sporządzenie certyfikatu CO2 na cały cykl życia pojazdu – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie po recykling. W przypadku modelu 225xe Active Tourer wykazał on przewagę o 33 procent w stosunku do BMW 225xi Active Tourer przy korzystaniu w eksploatacji ze średniej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną korzyść wynosi nawet 56 procent (225xi) i 50 procent (220xd).

Źródło: orpa.pl

Przeczytaj również