BMW poinformowało, że od listopada 2018 r. pojemność ogniw w całkowicie elektrycznych modelach i3 oraz i3s zostanie zwiększona do 42,2 kWh (120 Ah). W konsekwencji zasięg pojazdów na jednym ładowaniu wzrośnie o prawie 30% . Mimo zwiększenia pojemności akumulatorów, bez zmian pozostanie ilość miejsca potrzebna do ich zabudowy, a także masy samochodów, osiągi i zużycie energii.
BMW zaprezentowało modele i3 oraz i3s z większymi akumulatorami
![BMW zaprezentowało modele i3 oraz i3s z większymi akumulatorami](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2018%2F09%2FP90320638_highRes_the-bmw-i3-120-ah-an-1-e1538139574287-680x345-c-center.jpg)
Zasięg BMW i3 (120 Ah), w zależności od rozmiaru opon i wybranego wyposażenia, wynosi od 285 do 310 km (dotychczas 235 – 255 km) wg cyklu WLTP. W przypadku modelu i3s odnotowano zasięg od 270 do 285 km (dotychczas 235 – 245 km). W warunkach codziennej eksploatacji oba pojazdy dysponują teraz zasięgiem 260 km (dotychczas 200 km).
BMW i3 napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s, natomiast wyposażone w silnik o mocy 184 KM BMW i3s w 6,9 s.
Dostępny w standardzie przewód ładowania jest przystosowany do podłączenia do tradycyjnych domowych gniazd zasilających. W taki sposób akumulator może naładować do 80% w ciągu ok. 15 godzin. Podłączenie do stacji BMW i Wallbox umożliwia trójfazowe uzupełnienie energii z mocą 11 kW. W tym przypadku ładowanie akumulatora wysokonapięciowego do 80% jego pojemności skraca się do 3,2 godzin. Przy użyciu stacji ładowania DC o mocy 50 kW energia w bateriach elektrycznych BMW może zostać uzupełniona do 80% w 42 minuty.
Wraz z wprowadzeniem nowego akumulatora w obu modelach będą oferowane nowe lakiery, nowa kolorystyka opcjonalnej linii stylistycznej wnętrza Loft oraz diodowe reflektory adaptacyjne z funkcją matrycową dla świateł drogowych. Ponadto, w przyszłości w BMW i3 ma być dostępny pakiet sportowy obejmujący czarne obramowanie nadkoli oraz obniżone sportowe zawieszenie ze specjalnymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami, zwiększonym rozstawem kół i 20-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.
BMW wytwarza akumulatory wysokonapięciowe do modeli i3 oraz i3s w fabryce zlokalizowanej w Dingolfing. Każdy z akumulatorów składa się z ośmiu modułów po dwanaście ogniw. W chwili wprowadzenia na rynek modelu i3 w 2013 r., pojazd dysponował bateriami o łącznej pojemności 22,6 kWh, a w 2016 r. stał się dostępny z ogniwami 33,2 kWh.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL