BMW pracuje nad zupełnie nowym silnikiem spalinowym. Niemcy uchylili rąbka tajemnicy

Nadchodząca generacja BMW M3 otrzyma całkowicie nowy rodzaj silniki spalinowego. Wiemy już, że będzie to jednostka sześciocylindrowa, jednak większość informacji do tej pory trzymana była w tajemnicy. Spalinowe M3 będzie dostępne obok wariantu w pełni elektrycznego, a dziś otrzymaliśmy nowe szczegóły na temat silnika. Niemcy pracują nad jednostką, która powinna zadowolić entuzjastów. 

suv-nowe-bmw-x3
Podaj dalej

Nowe BMW M3 – jaki silnik użyją Niemcy?

bmw-x1-generacji-f48
fot. BMW

Nadchodzące BMW M3 to gorący temat, budzący wiele spekulacji. Wiemy, że samochód będzie występował w wariancie w pełni elektrycznym – po raz pierwszy w historii. Architektura ponad 800 woltów będzie dostarczała ponad 700 koni mechanicznych. Z całą pewnością elektryczny wariant będzie więc najmocniejszym M3 w historii, jednak nie tego oczekują najbardziej zagorzali entuzjaści. 

Niemcy zbudują także BMW M3 napędzane silnikiem spalinowym, które będzie istnieć obok elektryka. Szef BMW Neue Klasse, dr Mike Reichelt spotkał się z dziennikarzami Top Gear, uchylając kolejnych szczegółów na temat nadchodzącego modelu M3. Przyznał, że nowa generacja będzie najlepszym samochodem w historii pod względem dynamiki. Ale otrzyma inny silnik spalinowy, niż montowany jest teraz. 

Mike Richelt, BMW Neue Klasse:Zamierzamy również wprowadzić do oferty M3 z nowym typem sześciocylindrowego silnika. Rozumiemy, że dla niektórych zaangażowanych fanów może być za wcześnie, aby przejść na napęd w pełni elektryczny. Ale jesteśmy przekonani, że ten wariant osiągnie nowe wysokości i dotrze do nowych grup docelowych. Ten samochód będzie zachowywał się zupełnie inaczej.

Nowy system zaoferuje wyjątkową precyzję

bmw-m4-cs-edition-vr46-2025
fot. BMW

Obecne M3 wykorzystuje 3-litrową szóstkę o oznaczeniu wewnętrznym S58 Twin-Turbocharged. Jednostka generuje 523 konie mechaniczne w najbardziej potężnej specyfikacji. Według niektórych plotek, nowy silnik może być wariantem hybrydowym obecnego silnika S58. To narazie pozostaje w sferze spekulacji. Z pewnością jednak nowy silnik będzie dużo mocniejszy od obecnego, odpowiadając 700 KM wariantu elektrycznego. 

Jeśli wcześniej martwiłeś się, że Bawarczycy pójdą śladami Mercedesa, i wsadzą pod maskę M3 silnik czterocylindrowy, możesz spać spokojnie. Firma potwierdziła, że trudno byłoby zmniejszyć jednostkę w M3 do czterech cylindrów. 

Nowe M3 powinno wprowadzić także nową jednostkę kontroli wydajności nazwaną roboczo „Heart of Joy”. System ten integruje kontrolę układu napędowego, hamowania, regeneracji energii i ładowania. Całą jednostka przetwarza informacje 10 razy szybciej niż poprzednie systemy. BMW obiecuje wyjątkową precyzję dzięki wykorzystaniu nowego systemu. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również