Zmagania pucharu Lamborghini na bliskim wschodzie są swoistą rozgrzewką przed zasadniczą częścią sezonu, która zostanie rozegrana w Europie. Rywalizacja rozpocznie się na torze Yas Marina w Abu Zabi, który słynie z goszczenia finału Formuły 1. Oba wyścigi na tym torze zostaną rozegrane przy sztucznym oświetleniu – piątkowy wyścig w Abu Zabi rozpocznie się o godzinie 16:05. Sobotni o 15:20 polskiego czasu.
Kolejne dwie rundy zostaną rozegrane na torze w Dubaju – pierwsza już za dwa tygodnie, natomiast druga na początku marca, jednak na innej konfiguracji toru. Podczas każdego weekendu odbędą się po dwa, liczące po 50 minut wyścigi, poprzedzone dwoma godzinnymi treningami i dwoma 20-minutowymi sesjami kwalifikacyjnymi. Europejski sezon Super Trofeo rozpocznie się w dniach 21-23 kwietnia na innym torze F1, Autodromo Nazionale di Monza we Włoszech.
W użyciu będą jak zwykle samochody Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo o mocy 620 KM i dysponujące momentem obrotowym na poziomie 570 Nm. Wyścigowa wersja maszyny jest bezkompromisową odmianą drogowego Huracana, który zalicza się do najszybszych samochodów świata. Włoscy inżynierowie jeszcze bardziej udoskonalili konstrukcje zapewniając jej niższą masę, większy docisk aerodynamiczny, przyczepność, a także silnik, który jest odrobinę mocniejszy i lepiej sprawdza się w torowych warunkach.