Bezpieczeństwo najważniejsze

Impreza taka, jak Rajd Dakar jest szczególnie narażona na liczne zagrożenia. Dlatego organizatorzy podczas każdej edycji opracują i wdrażają szczegółowy plan działań na wypadek wystąpienia różnego rodzaju niebezpieczeństw, aby zmniejszyć liczbę nieprzewidzianych zdarzeń, a gdy już do nich dojdzie, aby jak móc najszybciej reagować w odpowiedni sposób. 

Bezpieczeństwo najważniejsze
Podaj dalej

Potrzeba wielu miesięcy pracy w bezpośredniej współpracy z władzami państw, na terenie których odbywa się rajd, jak również zaangażowania wielu najnowocześniejszych technologii, aby przewidzieć jak najwięcej zagrożeń, które mogą spotkać uczestników i widzów. Sporządzony plan bezpieczeństwa jest następnie realizowany przez całą armię ludzi: podczas tegorocznej edycji Dakaru nad bezpieczeństwem będzie czuwać  22 000 funkcjonariuszy policji na terenie Paragwaju, Boliwii i Argentyny. Dodać do tego należy personel medyczny, szpitale w gotowości w pobliżu trasy, a także liczne środki transportu zarówno lądowego, jak i powietrznego.

 

Liczby obrazujące wysiłki organizatorów Dakaru w zakresie bezpieczeństwa:

Kampania prewencyjna

– 38 różnych mediów zaangażowanych do współpracy przy realizacji planu bezpieczeństwa i komunikacji (22 w 2016).

– 2 093 wykupionych ogłoszeń w stacjach radiowych (1400 in 2016).

– 350 wykupionych ogłoszeń w telewizji.

– kampania na rzecz bezpieczeństwa na 23 stronach internetowych przez 2 miesiące.

– Codzienne informacje na Twitterze i Facebooku.

 

Prewencja w strefach dla kibiców

– 22 000 funkcjonariuszy policji i żołnierzy odpowiedzialnych za bezpieczeństwo rajdu i publiczności.

– 51 zabezpieczonych stref dla kibiców.

– W Argentynie, gdzie spodziewane są największe tłumy kibiców, dodatkowo zatrudniono 30 agentów ochrony w 15 samochodach w celu nadzoru nad bezpieczeństwem i ruchem drogowym.

Centrum Zarządzania Operacyjnego

– 35 osób pracujących non stop (w systemie 24/7).

Usługi medyczne o najwyższym standardzie

– 1 szpital polowy.

– 1 ambulans powietrzny / 7 helikopterów.

– 32 pojazdy medyczne na trasie, w tym 10 wyposażonych w wyposażenie reanimacyjne.

– 60 osób personelu medycznego.

 

Przeczytaj również