Będzie afera w F1! Zobacz rewolucyjny patent Mercedesa. Ferrari już pisze protest?

Podczas transmisji na żywo z przedsezonowych testów Formuły 1 zauważono niezwykły patent w samochodzie zespołu Mercedesa. Rozwiązanie będzie z pewnością oprotestowane przez inne zespoły.

Będzie afera w F1! Zobacz rewolucyjny patent Mercedesa. Ferrari już pisze protest?
Podaj dalej

Gdy realizator pokazywał onboard Lewisa Hamiltona (kamera umieszczona nad aureolą halo) można było dostrzec jak m.in. na prostej startowej Circuit de Barcelona-Catalunya mistrz świata przyciąga do siebie kierownicę. W tym samym momencie zmodyfikował zbieżność kół przedniej osi!

https://www.youtube.com/watch?v=d1yg4hEJWkY&t=21

Taki manewr z pewnością nieco zmniejszył opory powietrza, pozwalając na rozwinięcie większej prędkości maksymalnej i zapobiegł degradacji opon. Jednak już przed zakrętem nr 1 Lewis Hamilton odsunął od siebie kierownicę i koła powróciły do pierwotnej konfiguracji.

Płynne przechodzenie z „trybu dragstera” w „tryb zakrętów” będzie zbadane przez FIA. Wiele zespołów ze Scuderią Ferrari na czele będzie oczekiwać odpowiedzi, czy takie rozwiązanie jest legalne. Ruchome części w trakcie jazdy są z reguły ściśle uregulowane w przepisach, zatem dalsze losy tego rozwiązania będą ciekawe.

Jeśli FIA uzna nawet to za dopuszczalne, to Mercedes i tak będzie na wygranej pozycji. Pomysł zapewne był poddany analizom i testom w symulatorze. Pierwsza tura testów przedsezonowych pozwoli zebrać także dane, jak ten element, prawdopodobnie sterowany hydraulicznie, funkcjonuje w praktyce.

Gary Anderson, ekspert techniczny F1: Te samochody jeżdżą z rozbieżnością przodu, ponieważ przy wejściu w zakręt daje to możliwość nieco mniej agresywnego skrętu, ale oznacza to, że na prostej opona szoruje i nagrzewa się bez powodu. Wygląda na to, że Mercedes wymyślił system, który podczas przyspieszania nieznacznie cofa koła kierownicy i uzyskuje się równoległą zbieżność, a następnie po naciśnięciu hamulców przesuwa się do przodu i przywraca rozbieżność w celu wjazdu na zakręt. Genialne rozwiązanie, aby mieć prędkość na prostej i przyczepność w zakrętach, co może być dużą zaletą na torach takich jak Monza.

[LIVESTREAM] Przedsezonowe testy F1 2020 na torze pod Barceloną [TRANSMISJA NA ŻYWO]

Przeczytaj również