Opracowany przez Audi Sport, elektryczny samochód wyścigowy w nowym designie zadebiutował na torze wyścigowym podczas testów w Walencji.
W sezonie 2021 Formuła E po raz pierwszy wystartuje jako oficjalne Mistrzostwa Świata FIA
Pamiętamy, że zaangażowanie marki w rywalizacje sportowe na torze zawsze miało na celu rozwój marki. Pamiętny start diesla w 24 H Le Mans zakończony sukcesem, był niesamowitą motywacją do pracy nad jego rozwojem.
Obecne zaangażowanie producenta w całkowicie elektryczne serie wyścigowe to dla Audi kolejna okazja do transformacji, tym razem w kierunku e mobilności.
„Sporty motorowe zawsze miały decydujące znaczenie dla Audi i rozwoju technologii. Stąd też wziął się nasz najsłynniejszy slogan „Vorsprung durch Technik” – mówi szef zespołu Allan McNish.
Dla Audi kolejny, już siódmy sezon to kolejna premiera
Nowy element centralny, nazwany Audi MGU05 to : elektryczny, jednobiegowy układ napędowy z koncepcją wewnętrznego wirnika, magnesami zewnętrznymi, wysoce wydajnym układem chłodzenia i sześcioma fazami elektrycznymi.
„Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy elektryczny układ napędowy, który został opracowany we własnym zakresie po raz pierwszy” – mówi Stefan Aicher, dyrektor ds. Rozwoju e-Drive w Audi Sport. Podczas gdy w ostatnich latach zawsze stosowano stale optymalizowaną wersję układu napędowego, opracowaną wspólnie z partnerem technologicznym Schaeffler, prace nad nowym falownikiem MGU na nadchodzące mistrzostwa świata rozpoczęły się od zera. „Doszliśmy do granic możliwości we wszystkich obszarach tego projektu” – komentuje Aicher.
Inżynierom pod wodzą Stefana Aichera udało się po raz kolejny obniżyć wagę bolidu. Zastosowano lekkie materiały i inteligentną integrację wewnątrz pojazdu.
„Byliśmy w stanie bezpośrednio ponownie zainwestować oszczędności w nową MGU na korzyść zwiększonej wydajności. Mimo to nowy falownik MGU waży mniej niż 35 kilogramów. To było wyjątkowe osiągnięcie całego zespołu ”- mówi Aicher.
Efektywność jest kluczowym czynnikiem sukcesu w Formule E
Tristan Summerscale, lider projektu Formuły E w Audi Sport:
„…nie pozostawiamy kamienia na kamieniu, aby zredukować straty energii w układzie do absolutnego minimum. Rozległe prace wykonane na wewnętrznych stanowiskach testowych były decydującym czynnikiem w osiągnięciu tego celu. W wielu trudnych cyklach testowych cały układ napędowy był poddawany maksymalnym obciążeniom, aby podnieść cały układ wysokiego napięcia do maksymalnego poziomu wydajności. Osiągnęliśmy ogólną wydajność naszego układu napędowego na poziomie ponad 95 procent. Nowa jednostka inwerterowa MGU ma sprawność nawet ponad 97 procent we wszystkich istotnych warunkach jazdy. ”
Kompaktowe rozmiary są imponujące w połączeniu z wysoką wydajnością. MGU w porównaniu z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy, jest dwukrotnie wydajniejszy a ponadto lżejszy o 35 kilogramów. W rezultacie elektryczny układ napędowy jest wydajniejszy.
Nowa stylistyka
Wizualnie Audi e-tron FE07 Lucasa di Grassi i René Rasta pojawiło się w odświeżonej stylistyce. Elementy w jaskrawym jasnopomarańczowym i zielonym od partnera technologicznego Schaeffler, nałożono na biały podkład.
Do grona partnerów marki w tym sezonie dołączyli Castrol oraz firma Casamoda zajmującą się modą i stylem życia.
E-tron FE07 zadebiutował publicznie na torze w Walencji w sobotę.
Wszystkie dwanaście drużyn trenuje na „Circuit Ricardo Tormo”. Wspólne testy potrwają do 1 grudnia, zanim wszystkie samochody i wyposażenie wyjadą w podróż do Ameryki Południowej.