Audi rozpoczyna produkcję silników elektrycznych na Węgrzech

Audi rozpoczyna produkcję silników elektrycznych na Węgrzech

Podaj dalej

24 lipca 2018 r. Audi Hungaria rozpoczęło seryjną produkcję silników elektrycznych w zakładzie zlokalizowanym w węgierskim Győr.

Linię produkcyjną symbolicznie uruchomili Péter Szijjártó, Minister Spraw Zagranicznych i Handlu Zagranicznego Węgier, Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Achim Heinfling, dyrektor zarządzający AUDI HUNGARIA Zrt.

Silniki elektryczne wytwarzane są w hali o powierzchni 8500 metrów kwadratowych. Według informacji Audi, inwestycja w uruchomienie produkcji liczona jest „w dwucyfrowych wartościach milionów euro”. Obecnie, nowy wydział zatrudnia ponad 100 osób, zaś do końca roku liczba pracowników wzrośnie do 130.

Pierwsze silniki elektryczne pochodzące z Győr trafią do całkowicie elektrycznego modelu Audi e-tron. Za jego produkcję będzie odpowiadała fabryka w Brukseli, neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Na chwilę obecną, zakład w Győr jest w stanie wytworzyć ok. 400 osiowych silników dziennie, jednak, jak informuje Audi, poziom ten może zostać w łatwy sposób podniesiony. Produkcja prowadzona jest na jedną zmianę, ale już wkrótce ruszy na trzy zmiany.

Produkcja systemów napędowych prowadzona jest wg założeń metody modularnej, na wyspach produkcyjnych. Pomimo wstępnie zdefiniowanej kolejności montażu, metoda modularna pozwala na zróżnicowanie ścieżek wędrówki podzespołów oraz na większy zakres dowolności w procesie produkcyjnym. Części na poszczególne stanowiska pracy transportowane są przez bezzałogowe pojazdy sterowane inteligentnym systemem informatycznym.  Równolegle do wydziału produkcyjnego, w dziale rozwoju silników zainstalowano trzy stanowiska służące do badań i ciągłej, testowej pracy tych jednostek.

Audi Hungaria w ubiegłym roku wyprodukowało 1 965 165 silników spalinowych, stając się w ten sposób jednym z największych w świecie wytwórców tego typu jednostek napędowych. W roku 2017, w Győr wytwarzano sześć różnych silników benzynowych i trzy różne jednostki wysokoprężne, których moc sięgała od 63 kW (86 KM), aż do 470 kW (639 KM).

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News