Kris Meeke oraz Stephane Lefebvre zasiedli za sterami auta sprawdzając je na drogach wokół Aude w południowej Francji. Pierwsze testy samochodu odbyły się na szutrze, gdyż taka nawierzchnia dominuje w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata. – Sprawdzając auto w najtrudniejszych warunkach mogliśmy sprawdzić niezawodność wszystkich elementów. Co więcej, szutry można podzielić na kilka typów. Te w Finlandii są zupełnie inne od tych w Meksyku, więc chcieliśmy teraz spróbować czegoś nowego testując samochód na asfalcie, gdzie zakres pracy jest znacznie węższy – powiedział Laurent Fregosi, dyrektor techniczny Citroena.
Same ustawienia na szuter nie różnią się bardzo od tych na asfalt, jednak zaledwie kilka zmian zupełnie zmienia charakterystykę rajdówki. – Największe różnice są w zawieszeniu. Używamy lżejszych części, aby auto było bliżej nawierzchni. Przeniesienie napędu również jest dostosowane do 18-calowych kół, przy których to możemy użyć większych tarcz hamulcowych i chłodzonych wodą zacisków. Mamy także mniej osłon i możemy postawić większy nacisk na optymalizację aerodynamiki – dodaje Fregosi. – Podczas pierwszej sesji pracowaliśmy przede wszystkim nad oprogramowaniem centralnego dyferencjału. Moc musi być rozdzielana odpowiednio zależnie od sytuacji. Oczywiście ustawienia będą się różniły zależnie od nawierzchni. Kierowcy mieli także okazje sprawdzić sztywność sprężyn, stabilizatorów oraz pracę dyferencjału. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z wyników, zwłaszcza że auto ponownie było niezawodne i zrobiliśmy sporo kilometrów.
– Pierwsza jazda po asfalcie była ekscytująca – powiedział Meeke. – Citroen zawsze robił auta dobrze spisujące się na tej nawierzchni i myślę, że tym razem będzie tak samo. Dopiero na asfalcie można naprawdę poczuć zmiany związane z nowymi regulacjami, takie jak większa moc, szerokość auta, czy mocniejsze hamulce. Każdy przejazd czegoś nas uczy, a każda z faz tego programu jest bardzo ekscytująca!
W nadchodzących tygodniach Citroen zintensyfikuje program testowy wprowadzając do użycia drugi samochód.