Ani japoński SUV za 99 900 zł, ani jeszcze tańsza hybryda jak Toyota Yaris. Mimo grubych promocji, Polacy omijają te salony

Choć Mazda to ceniona, japońska marka samochodowa, to jej salony w tym roku przeżywają wyjątkową zapaść. Z najnowszych danych wynika, że sprzedaż tego producenta w Polsce spadła o ponad połowę. W odwróceniu tego trendu nie pomaga ani japoński SUV za 99 900 zł, ani wierna kopia Toyoty Yaris.

Mazda CX-30 japoński SUV
Podaj dalej

Z najnowszych danych Samaru za okres 1 stycznia – 20 maja 2025 r. wynika, że część japońskich marek jest w odwrocie. Traci nawet Toyota (13,3 proc.), choć bestsellerowy producent ma z czego spadać. Jednak dla takich marek jak Suzuki nawet -18,2 proc. straty w rejestracjach to niemały cios. Co jednak powiedzieć o Mitsubishi (-40,6 proc.) czy właśnie Maździe, którą dotknął spadek rejestracji o 52,5 proc.?

Nawet japoński SUV poniżej 100 tys. zł nie pomaga Maździe

Udział w rynku tego producenta spadł o 1,2 proc., mimo że nie brakuje tam ciekawych pozycji. W salonach można ustrzelić naprawdę ciekawe wyprzedaże. Przykładowo SUV Mazda CX-30 zalega w krakowskim salonie już drugi rok. Nie pomaga nawet obniżka o 50 tys. zł do poziomu 99 900 zł. Oprócz tego w całym kraju od ręki można dostać nową Mazdę 2 Hybrid, czyli klon Toyoty Yaris ze znaczkiem marki z Hiroszimy. Ceny nieźle wyposażonych wersji spadły do 99 800 zł, ale odpływu klientów to nie zatrzymało.

Mazda-cx-30-suv
Mazda CX-30. // fot. materiały prasowe

Oczywiście nie wszystkie japoński marki notują straty. W badanym przez Samar okresie najmocniej urosła Honda, bo o 52,4 proc. Lexus też się umocnił, notując o 32,1 proc. więcej rejestracji. Sprzedaż poprawił także Nissan z racji 11,3 proc. na plusie. Lekki wzrost odnotowało jeszcze Subaru, ale 4,5 proc. przy skali jego sprzedaży nie zmieniło udziału w rynku.

Mazda 2 Hybrid
Mazda 2 Hybrid. // fot. materiały prasowe

„Chińczyki” największym zagrożeniem dla „japończyków”?

Nie ulega wątpliwości, że gorsze notowania niektórych japońskich marek to efekt ekspansji chińskich producentów w Polsce. MG w porównaniu do badanego okresu zeszłego roku urosło 212,2 proc., wyprzedzając w rejestracjach Nissana, Suzuki, Mazdę czy Mazdę. Z kolei Omoda jest już przed Hondą, a zaraz wyprzedzi ją zapewne Jaecoo., które już rozprawiło się z SEAT-em czy Porsche. Zatem chińscy producenci to jeszcze nie jest zmartwienie dla europejskich marek, a bardziej dla innych eksporterów do Europy.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również