Runda Rallycrossowych Mistrzostw Europy odbędzie się w towarzystwie 9. rundy World RX zaplanowanej na wrzesień tego roku.
W poprzednich sezonach zespół korzystał z Renault Clio S1600, za kierownicami których zasiadali liczni zawodnicy.
Testy nowego MiTo rozpoczną się w ten weekend we Włoszech, a kierowcą ma być Davide Medici.
– Już w trakcie sezonu 2016 postanowiliśmy, że po trzech latach w Euro RX z Clio nadszedł czas na zmianę. Zbudowaliśmy więc nowy samochód, bazując na MiTo. Alfa Romeo to historyczna marka, która ma wielu fanów i którą każdy zna – powiedział właściciel zespołu Tedak, Andrea Carretti.
– Nawiązaliśmy ważną współpracę z Autotecnica Motori – prawdopodobnie najbardziej doświadczonymi konstruktorami silników Alfy Romeo i to oni zajęli się budową zupełnie nowej jednostki Super1600. Zaczynając od zera, z wszystkimi częściami silnika, stanęliśmy przed naprawdę dużym wyzwaniem. Włożyliśmy w to mnóstwo pracy i serca, jednak prace trwały dłużej, niż zakładaliśmy. Elektroniczne komponenty pochodzą od takich firm jak Magneti Marelli, a zawieszeniem zajęła się firma Reiger.
Medici także zasiądzie za kierownicą samochodu w debiucie na Loheac. – Dzień po dniu mieliśmy gotowe nowe części, a samochód zaczynał nabierać kształtów – przyznał Carretti.
– Teraz jest w końcu gotowy do jazdy, a Davide zajmie się jego rozwojem i testami. To spełnienie marzeń, a francuscy kibice rallycrossu będą mogli jako pierwsi podziwiać auto w akcji.
Tagi: rallycross, Alfa Romeo, MiTo, S1600, Super1600