Po starcie z ostatniego miejsca Andreas Bakkerud szybko awansował na trzecie miejsce wyprzedzając Johana Kristofferssona, Kevina Hansena i Mattiasa Ekstroma.
Kierowca Forda Focusa RS RX powiedział wtedy: – Dym wydostający się z wydechu dostał się do mojego kokpitu i wszystkie sześć finałowych okrążeni jechałem właśnie w takich warunkach. Jeszcze nigdy nie chciałem zobaczyć flagi w biało-czarną szachownicę tak, jak dzisiaj! W połowie finałowego biegu straciłem jeszcze drążek zmiany biegów, co nie ułatwiło już trudnego zadania. Mimo wszystko, udało się! – cieszył się na mecie Bakkerud.
Ken Block podczas rundy na Łotwie wyjawił nam, że Focus RS RX jest ciągle udoskonalany, a cały zespół bardzo ciężko pracuje po to, by zacząć odnosić sukcesy.
– Głównie pracowaliśmy nad ustawieniami samochodu – zawieszenia, stabilizatorów poprzecznych, poprawiliśmy osiągi silnika i wykonaliśmy mnóstwo pracy przy podwoziu – mówił amerykański gwiazdor. – Mamy największy samochód w całych mistrzostwach, więc przed nami wciąż sporo pracy i miejsca do poprawy – to długi i żmudny proces.
– Chciałbym, aby dało się to osiągnąć w łatwiejszy sposób, jednak wciąż nad tym pracujemy, bo jesteśmy tu po to, aby walczyć o zwycięstwa – zakończył Block.
Tagi: WorldRX, Ford, GermanyRX, Estering