Na początku weźmy pod lupę liczbę rund w wybranych krajach. Niestety, tutaj nasz rodzimy czempionat wygląda najsłabiej. Podczas kiedy w Hiszpanii mamy 10 imprez, w Belgii 9, a Francuzi ze swoim podziałem mają łącznie 16 rajdów na najwyższym poziomie, w Polsce cykl liczy ich tylko 6.
Polska – 6
Włochy – 8
Belgia – 9
Wielka Brytania – 7
Czechy – 7
Hiszpania – 10
Francja szuter – 7
Francja asfalt – 9
Niemcy – 8
Norwegia – 7
Austria – 7
Szwajcaria – 7
Finlandia – 7
Ilość rund nie jest jednak najważniejsza. Niezwykle istotna jest frekwencja na poszczególnych imprezach. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka była najwyższa liczba załóg w sezonie wybranych cykli. Niestety, również tutaj wypadamy dosyć słabo. Fenomenem jest Finlandia, gdzie w tym sezonie nie było jeszcze rundy, gdzie byłoby mniej niż 100 zgłoszeń. Doskonale wypadają też oba francuskie cykle.
Polska – 53
Włochy – 60
Belgia – 123
Wielka Brytania – 123
Czechy – 104
Hiszpania – 96
Francja szuter – 148
Francja asfalt – 139
Niemcy – 90
Norwegia – 107
Austria – 91
Szwajcaria – 119
Finlandia – 150
Biorąc pod uwagę analizowane kraje, to możemy im tylko pozazdrościć, więcej rajdów, lepsza obsada. Patrząc na Francję ręce same składają się do oklasków, nie bez powodu od 13 lat to właśnie reprezentant tej nacji zostaje mistrzem świata. Czy Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski mają problem? Dlaczego rajdów jest coraz mniej? Dlaczego przyjeżdża na nie coraz mniej załóg? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
fot. Maciej Niechwiadowicz
Tagi: RSMP Mistrzostwa Polski