TOYOTA
Jari-Matti Latvala | Juho Hanninen | Esapekka Lappi
O Toyocie powiedziano w trakcie tego sezonu już bardzo dużo. Japoński producent zdobył serca wielu kibiców, m.in. wygrywając Rajd Szwecji oraz wprowadzając niezwykle obiecującego debiutanta – Esapekkę Lappiego. Jari-Matti Latvala – lider zespołu jest na ten moment 4. w klasyfikacji kierowców. Najlepszy z Finów wygrał już jeden bardzo szybki rajd w tym roku – Rajd Szwecji. Tam też potwierdzenie znalazła teoria, jak ważne są wszystkie elementy aerodynamiczne Yarisa WRC. Juho Hanninen pomimo wielu błędów znajduje się ciągle w pierwszej 10 klasyfikacji. Drugi kierowca Toyoty udowodnił już wiele razy, że posiada odpowiednie umiejętności do wygrywania oesów, jednak często brakowało szczęścia. W końcu, najmłodszy z nich – Esapekka Lappi. Debiutant w samochodzie klasy WRC od razu pokazał wszystkim swój wielki talent, zdobywając pierwsze punkty w Portugalii i zajmując 4. miejsce w Sardynii.
Przewidywania na Rajd Polski: Bardzo istotnym elementem zapewne będzie pakiet aerodynamiczny Toyoty. To, z czego część ludzi naśmiewała się przed sezonem może przynieść teraz bardzo wymierne efekty. Latvala nigdy nie radził sobie dobrze w Polsce, może nadeszła dla niego pora, aby odwrócić złą passę? Lappi w przeszłości wygrywał już naszą rodzimą imprezę, bijąc zdecydowanie wszystkich rywali. Wydaje się, że przy pozytywnych wiatrach co najmniej dwa samochody japońskiego producenta mogą znaleźć się w najlepszej piątce rajdu.
CITROEN
Craig Breen | Andreas Mikkelsen | Stephane Lefebvre
Decyzja o pozostawieniu w domu lidera zespołu Krisa Meeka wywołała w rajdowym świecie sporo kontrowersji. Byli zwolennicy, ale również i przeciwnicy tej decyzji. Brytyjczyk w tym sezonie nie zachwycał, i to najłagodniejsze określenie jego dyspozycji. W 7 dotychczasowych rajdach Meeke aż 4 razy nie dojechał do mety, a samochodu nie rozbił tylko w Meksyku, gdzie i tak miał sporo szczęścia na Power Stage’u. Andreas Mikkelsen w swoim debiucie we francuskim zespole nie pokazał nic szczególnego. Przeciętna, czasami wręcz wolna jazda pozwoliła Norwegowi na zajęcie dopiero 8. miejsca ze stratą ponad 8 minut. Najjaśniejszym punktem zespołu jest do tej pory Craig Breen, który jako jedyny pokazuje stabilną formę. Co do Stephana Lefebvra tak naprawdę ciężko cokolwiek stwierdzić. Francuz jedzie nierówno, ma problemy… w tym sezonie nie zajął lepszego miejsca niż 8.
Przewidywania na Rajd Polski: Wielu ekspertów świata rajdów zastanawia się, czy tak naprawdę problem rzeczywiście leży w zawodnikach, czy może w samochodzie? Citroen daleki jest w tym sezonie od niezawodności. Kto w obecnym składzie może najbardziej namieszać? Wydaje się, że wyłącznie Mikkelsen i Breen. Ten pierwszy zna już smak zwycięstwa w Polsce, drugi jest najlepszym obecnie zawodnikiem Citroena. W tym przypadku powstaje jednak inne pytanie – czy wytrzyma samochód? W najbardziej optymistycznej wersji widzimy jeden samochód francuskiego producenta w najlepszej piątce.