OS13 Coiluna – Loelle 2 – 14.95 km
Pierwszy odcinek specjalny popołudniowej pętli przyniósł nam jak do tej pory największy dramat podczas tegorocznego Rajdu Sardynii. Kiedy większość zawodników przejeżdżała go spokojnie, już począwszy od pierwszego międzyczasu zauważalny był problem u Haydena Paddona. Dotychczasowy lider rajdu popełnił szkolny, głupi błąd i uderzył w bandę. Z urwanym kołem w płomieniach Nowozelandczyk ukończył próbę ze stratą ponad 1 minuty i 20 sekund. Jak można było się domyślić, zniszczenia były niemożliwe do naprawy. Test padł łupem nowego lidera rajdu – Otta Tanaka. Najlepszą trójkę uzupełnili Craig Breen i Thierry Neuville. Na nowym podium imprezy obok prowadzącego Estończyka znaleźli się Jari-Matti Latvala oraz Thierry Neuville.
OS14 Monti di Ala’ 2 – 28.52 km – 16:04
Po niezwykle dramatycznym Coiluna – Loelle 2 wyglądało na to, że zawodnicy postanowili nieco odetchnąć i nie mieliśmy tutaj większych dramatów. Kolejny raz najlepszy był Ott Tanak. Estończyk powiększył tym samym swoją przewagę w klasyfikacji generalnej do 20 sekund nad trzecim na tej próbie Jarim-Mattim Latvalą. Pomiędzy nimi, na 2. pozycji znalazł się Thierry Neuville. W najlepszej piątce znaleźli się jeszcze Sebastien Ogier oraz Craig Breen.
OS15 Monte Lerno 2 – 28.11 km
Ostatni odcinek specjalny dnia był bardzo spokojny, w przeciwieństwie do pierwszego przejazdu tego poranka. Najlepiej poradził sobie z nim Esapekka Lappi, który pokonał drugiego Thierry’ego Neuville’a o zaledwie 0,1 s. Odcinkowe podium uzupełnił lider rajdu Ott Tanak. W pierwszej piątce zmieścili się byli koledzy z Volkswagena – Jari-Matti Latvala i Sebastien Ogier. Trzeci z ekipy byłego dominatora Andreas Mikkelsen był znów najsłabszy i stracił tutaj ponad 1 minutę.
Klasyfikacja generalna
Po 15 odcinkach specjalnych tegorocznej edycji Rajdu Sardynii na prowadzeniu znajduje się Ott Tanak. Estończyk kilka razy był już bliski zwycięstwa w rajdzie WRC. Czy tym razem jego sen się spełni? Przeszkodzić postara mu się w tym Jari-Matti Latvala, który na ten moment traci 24,3 s., jednak w tym przypadku musimy pamiętać o tym, że przypadek Fina będzie jeszcze rozważany przez sędziów i może on przed rozpoczęciem niedzielnych prób tracić kilka sekund mniej. Podium uzupełnia Thierry Neuville, a w najlepszej piątce mieszczą się jeszcze Esapekka Lappi i Juho Hanninen, co daje nam wszystkich trzech kierowców Toyoty w Top 5.