Actibump to nic innego jak aktywny system ograniczenia prędkości (przeszkody selektywne, przeszkody aktywne, progi aktywne, ruchoma jezdnia) działają na zasadzie selektywnego wyboru.
Gdy pojazd porusza się za szybko, w jezdni powstaje nierówność, dzięki której kierowca otrzymuje informację o przekroczeniu dozwolonej prędkości – takie rozwiązanie najlepiej sprawdzałoby się przed każdym przejściem dla pieszych, niwelując liczbę wypadków z udziałem pieszych.
Rozwiązanie przygotowanę przez firmę Edeva sprawdzałoby się idealnie na drogach o wysokim natężeniu ruchu – wyobraźmy sobie próg zwalniający na drodze krajowej… Actibump ma zastąpić tradycyjne metody zmuszające kierowców do zwolnienia, nie powodując właściwie żadnych negatywnych skutków.
Inżynierowie w wielu firmach opracowywali wcześniej różne koncpecje aktywnych ograniczeń prędkości, jednak opierali się na elementach wysuwających się z jezdni. Te zdecydowanie osłabiały żywotność całego mechanizmu. Kluczem do sukcesu w przypadku Actibump okazuje się to, że próg opada kilka centymetrów tworząc zagłębienie.
Problemu nie będą sprawiały również pojazdy uprzywilejowane, takie jak karetka czy radiowóz jadące na sygnałach, gdyż transpondery znajdujące się w tych samochodach mogłyby umożliwić przejazd bez uruchamiania systemu.
https://www.youtube.com/watch?v=KxpvwKiOpag#action=share