W samym tylko sezonie 2015 udział w tych trzech cyklach oznaczał dla czeskiego zespołu start w 27 rajdach. Taka liczba stanowi ogromne wyzwanie logistyczne nie tylko dla inżynierów, ale także zawodników. Zarówno w poprzednim, jak i w nadchodzącym roku barw SKODY bronić będzie trzech zawodników.
Gdy mowa o kierowcach SKODY Motorsport, trzeba rozpocząć od Jana Kopecky’ego. 34-letni zawodnik urodzony w Opocnie jest związany ze SKODĄ od wielu lat, a sukcesy zarówno Fabii S2000, jak i jej następcy w postaci R5, można w dużej mierze przypisać właśnie Kopecky’emu. Niewiele osób wie, że popularny Honza rozpoczynał swoją motorsportową karierę jako kierowca wyścigowy, wygrywając w swoim debiutanckim sezonie monomarkowy puchar SKODY Octavia. Rok później, w 2002 roku zadebiutował na oesach Rajdowych Mistrzostw Świata. Wkład w rozwój zespołu tego zawodnika jest nieoceniony – dzięki szybkości i wieloletniemu doświadczeniu, Kopecký miał aktywny udział w budowie nowej rajdówki praktycznie od podstaw, następnie wziął udział w serii testów na różnorodnych nawierzchniach, aż w końcu zapewnił Fabii R5 mistrzowski tytuł w lokalnym czempionacie już podczas debiutanckiego sezonu.
Rola tego zawodnika nie kończy się jednak na rozwoju samochodu. Bierze on także czynny udział w pomocy swoim dwóm młodszym, mniej doświadczonym kolegom z zespołu. Pierwszy z nich to Pontus Tidemand – Szwed urodzony w 1990 roku dołączył do zespołu z Mladá Boleslav na początku sezonu 2015 i rozpoczął swoją przygodę z czeską ekipą od mocnego akcentu, zapewniając sobie mistrzowski tytuł w mistrzostwach Azji i Pacyfiku, odnosząc zwycięstwa w każdej z pięciu rund.
25-latek ma na swoim koncie także mistrzowski tytuł w klasie Junior WRC wywalczony w sezonie 2013, a zespół wiąże z nim duże nadzieje na przyszłość. Patrząc na drzewo genealogiczne Tidemanda ciężko oprzeć się jednak wrażeniu, że Szwed poniekąd nie miał innego wyboru niż kariera kierowcy rajdowego. Jego ojciec, Thomas Tidemand, jest znany ze startów w rajdowych i rallycrossowych mistrzostwach Skandynawii, a ojczymem jest nie kto inny, tylko pięciokrotny mistrz Norwegii Henning Solberg.
Za kierownicą trzeciej Fabii R5 zasiada rok młodszy Esapekka Lappi. Fin urodzony w Pieksamaki mimo młodego wieku również może poszczycić się wieloma osiągnięciami. Zadebiutował w rajdach mając zaledwie 16 lat, tylko po to, by już 5 lat później przypieczętować tytuł mistrza Finlandii wywalczony Fordem Fiestą S2000. Lappi totalnie zdominował lokalny czempionat wygrywając wszystkie siedem rajdów. W tym samym sezonie został najmłodszym zwycięzcą Rajdu Polski, będącego w tym czasie rundą Rajdowych Mistrzostw Europy. Od października 2012 roku Fin jest związany z zespołem ŠKODA Motorsport, z którym w sezonie 2014 zdobył tytuł Rajdowych Mistrzów Europy.
Cele na sezon 2016 pozostają dla całej trójki takie same. Głównym zadaniem Jana Kopecky’ego będzie obrona mistrzowskiego tytułu w Rajdowych Mistrzostwach Czech, do których z pewnością dorzuci kilka startów w europejskich, bądź światowych czempionatach. Pontus Tidemand pozostanie skupiony na rosnących na popularności mistrzostwach Azji i Pacyfiku, podczas gdy Esapekka Lappi powalczy o mistrzowski tytuł w WRC 2.