Fin rozmawiał z Aiko Toyodą na Fuji Speedway w Japonii. – Podczas dopracowywania samochodu najważniejsze jest zapoznanie się z charakterystyką dróg, po których później będzie jeździł. Nie da się zbudować auta na papierze. Ta wiedza pozwala nam budować coraz lepsze modele i jest to coś, czego uczymy się od Tommiego – podkreślił Toyoda. – Projekt może wydawać się trudny, ponieważ mamy mało czasu. Jednak pracujemy nad stworzeniem profesjonalnego zespołu. Przed nami jeszcze sporo pracy, ale jesteśmy na to przygotowani – dodał Makinen.
Toyota poinformowała, że siedziba zespołu mieści się w Puppoli, w tym samym miejscu co Tommi Makinen Racing, a Yaris WRC niebawem będzie gotowy do testów, których rozpoczęcie przewidziane jest na wiosnę 2016. Toyota Motorsport GmbH jest odpowiedzialna za produkcję silników, które są niezależnymi jednostkami Toyoty. Jeśli chodzi o personel, to dyrektorem sportowym został Jarmo Lehtinen (były pilot Mikko Hirvonena), natomiast trzon ekipy technicznej stanowią ludzie dawniej związani z Subaru i M-Sportem. Główną rolę pełni Michael Zotos (dawniej Subaru), były inżynier M-Sportu, Tom Fowler, a także odpowiedzialny dawniej za rozwój Forda Focusa RS Simon Carrier. Za elektronikę będzie odpowiadał Mikko Ruoho pracujący w Tommi Makinen Racing od 2007 roku.