Poprawki dla Fiesty R5

Popularna na polskich odcinkach Fiesta R5 z dniem 1 stycznia 2016 roku otrzyma długo wyczekiwane modyfikacje.

Poprawki dla Fiesty R5
Podaj dalej

hq_52._rajd_barborka_3

Od swojego debiutu w połowie 2013 roku Fiesta R5 stała się najbardziej utytułowanym dzieckiem M-Sportu. Na całym świecie rywalizuje ponad 130 egzemplarzy tej rajdówki, choć włodarze brytyjskiego zespołu ostatnio musieli wziąć pod uwagę nowego konkurenta na rynku w postaci Skody Fabii R5.

Mimo iż M-Sport nie stworzył żadnej modyfikacji w swojej R5 była ona przez ostatnie dwa i pół roku na tyle konkurencyjna, iż w tym sezonie Kajetan Kajetanowicz zdołał pokonać Craiga Breena w walce o tytuł mistrza Europy właśnie za kierownicą tego, dość leciwego już, samochodu.

Jestem dumny z wszystkich prac wykonanych przy tym projekcie – mówi Malcolm Wilson, dyrektor M-Sportu. Oryginalna Fiesta R5 wciąż jest niezawodna i konkurencyjna, jednak pakiet ulepszeń wyniesie ją na zupełnie nowy poziom – Jedną z największych zmian będą modyfikacje silnika – nowoczesne cylindry, tłoki, wloty powietrza, kolektor wydechowy, a także zupełnie nowe sprzęgło i koło zamachowe.

Wciąż poprawiamy nasze produkty, jednak muszę powiedzieć, że jest to największy pakiet modyfikacji od początku istnienia firmy – kontynuuje Wilson. Kiedy rozważymy jak bardzo konkurencyjna jest obecna Fiesta R5, trzeba przyznać, że to co zrobili nasi inżynierowie to duże osiągnięcie! – mowa oczywiście o skutkach wszystkich modyfikacji silnika, które ostatecznie dadzą 32 konie mechaniczne więcej (przy 4500 obr/min) oraz 56 Nm więcej (przy 4000 obr/min).

Aby uwierzyć w ten przyrost mocy trzeba się tym autem po prostu przejechać – mówi Matthew Wilson, kierowca testowy brytyjskiego zespołu. Obecna Fiesta R5 już prowadzi się świetnie, jednak od pierwszych metrów możemy teraz poczuć działanie wszystkich poprawek. Dodatkowa moc silnika daje niesamowitą precyzję prowadzenia, a wyciśnięcie maksimum z tego pakietu jest teraz jeszcze łatwiejsze.

Przeczytaj również